800
۰
گزارش شستون از خطر آلودگی آب های زیر زمینی؛

سایه آلودگی زیست محیطی بر سر سفره های زیر زمینی/یک لیتر فاضلاب ۴ هزار ليتر آب زیر زمینی را آلوده می کند+تصاویر

با توجه به اینکه سایت تخلیه فاضلاب توسط حفاظت محیط زیست در جنوب شهر سراوان تعریف شده است باز هم برخی از ارگان ها اقدام به تخلیه فاضلاب در شمال شهر می کنند.
افقثس
افقثس
به گزارش شستون، با توجه به اینکه سایت تخلیه فاضلاب توسط حفاظت محیط زیست در جنوب شهر سراوان تعریف شده است باز هم برخی ارگان ها اقدام به تخلیه فاضلاب در شمال شهرمی کنند، که بهترین سفره های زیر زمینی آب شرب شهری در این مکان قرار دارد و سبب شده با اندک بارندگی در سفره های آب زیر زمینی نفوذ کند و موجب آلودگی آب شود.
تخلیه فاضلاب موجب واکنش و اعتراضاتی از سوی شهروندان در شبکه های اجتماعی شد و خواهان پیگیری هر چه سریع تر مسئولین مربوطه شدند.
محمد رفیع دهقان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه افتادن یک موجود موذی در آب شرب به تنهایی می تواند باعث بروز بیماری شود، اظهار داشت: نفوذ فاضلاب به درون سفره های آب زیر زمینی در شمال شهر می تواند موجب بروز مشکلات زیادی در زمینه بهداشت و سلامت شود.
وی با بیان اینکه یک لیتر فاضلاب می تواند 4 هزار ليتر آب زیر زمینی را آلوده کند، خاطر نشان کرد: آخرین محل تخلیه فاضلاب در 2 کیلومتری چاه های آب شرب صورت گرفته است که آلودگی میکروبی را بوجود می آورد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سراوان با بيان اینکه بهترین سفره زیر زمینی آب شرب سراوان در شمال شهر و در منطقه جمعه بازار این شهرستان واقع شده است، تصریح کرد: 5 تا 7 حلقه چاه برای تامین آب شرب در این مکان احداث شده است که در معرض آلودگی ناشی از فاضلاب قرار دارند.
وی اذعان داشت: توصیه می کنیم برای تخلیه فاضلاب سایتی را در نظر بگیرند و ارگان ها با همکاری لازم در حفظ سلامت و بهداشت مردم تلاش کنند.
 
با متخلفین به شدت برخورد می شود
در ادامه پیگیری های که خبرنگار این پایگاه خبری با موسی دهقان نژاد رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان داشت وی در این زمینه با بیان اینکه تخلیه فاضلاب در شمال شهر غیر قانونی است، اظهار داشت: چون مکانی را برای تخلیه فاضلاب در 8 کیلومتری جنوب شهر تعریف کرده ايم، تمام ارگان ها و سازمان ها موظف هستند که فاضلاب را در آنجا تخلیه کنند.
وی با توجه به مکان تعریف شده تخلیه فاضلاب تصریح کرد: برای رانندگان سازمان های دولتی و غیر دولتی این مکان تبیین شده است و اگر در نقطه دیگری از سراوان تخلیه فاضلاب داشته باشند به شدت با آنها برخورد خواهد شد.
رئیس حفاظت محیط زیست سراوان با اشاره به مسیل سفره های زیر زمینی و آب شرب در شمال شهر سراوان اذعان داشت: تخلیه فاضلاب در شمال شهر می تواند مشکلات زیست محیطی زیادی را بوجود بیاورد و سلامت مردم را به خطر می اندازد.
وی در پایان گفت: مردم سراوان در صورت مشاهده تخیله فاضلاب در شمال، شرق و غرب این شهرستان به حفاظت محیط زیست اطلاع رسانی کنند تا این سازمان در حفظ سلامت شهروندان و جامعه ایفای نقش کند.
 

 

 

 


انتهای پیام/1675
 
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 8118
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *