800
۰

بعد از طرح ریجستری وزارت ارتباطات، نوبت به وزارت بهداشت رسید/ سامانه کنترل اصالت فرآورده های سلامت محور راه اندازی شد

قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: سامانه کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت‌محور یک ضرورت در راستای مبارزه با قاچاق محصولات سلامت از جمله داروها، مکمل‌های غذایی، لوازم‌آرایشی-بهداشتی و تجهیزات پزشکی به شمار می‌رود.
بعد از طرح ریجستری وزارت ارتباطات، نوبت به وزارت بهداشت رسید/ سامانه کنترل اصالت فرآورده های سلامت محور راه اندازی شد
به گزارش شستون، ایرج حریرچی قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص سامانه کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت‌محور  اظهار داشت: سامانه کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت‌محور یک ضرورت در راستای مبارزه با قاچاق محصولات سلامت از جمله داروها، مکمل‌های غذایی، لوازم‌آرایشی-بهداشتی و تجهیزات پزشکی به شمار می‌رود که بایستی حتما در آینده نزدیک با جدیت بیشتری پیگیری گردد. 
سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه افزود: اجناس قاچاق و تقلبی در حوزه محصولات سلامت‎‌محور علاوه بر اثرات سوء‌اقتصادی، با جان و سلامت مردم سر و کار دارد و به همین جهت اهمیت اقدامات مبارزه با قاچاق در این عرصه دوچندان می‌شود. 
 
به گزارش خبرگزاری دانا، سازمان غذا و دارو، سامانه مرکزی ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت را در سال 92 راه‌اندازی کرده است که به‌وسیله آن به‌تمامی فرآورده‌های سلامت‌محور نظیر دارو، تجهیزات پزشکی، غذا، لوازم‌آرایشی و بهداشتی و مکمل‌های غذایی، شناسه رهگیری و شناسه اصالت تخصیص داده می‌شود و این اطلاعات بر روی برچسب اصالت که بر روی کالا الصاق می‌شود، منتشر می‌گردد. 
 
در حقیقت بر اساس  این طرح برای هر بسته کالا، شناسنامه‌ای الکترونیک تهیه شده است تا در هر زمان و مکانی، به‌وسیله یکی از روش‌های تلفن همراه، اینترنت، پیامک و تلفن، قابلیت استعلام اصالت آن از سوی مصرف‌کننده وجود داشته باشد.

منبع: دانا
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب: 10194
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *