800
۰

اعتیاد، تشخیص بیماری ها را ناممکن می سازد/ پیشگیری، مثمرثمر ترین شیوه مبارزه با اعتیاد

یک کارشنان مسائل اجتماعی گفت: اساسی ترین و مثمر ثمر ترین شیوه مبارزه با اعتیاد و سوءمصرف مواد، پیشگیری است که برای پیشگیری باید عوامل خطر را شناخت.
اعتیاد، تشخیص بیماری ها را ناممکن می سازد/ پیشگیری، مثمرثمر ترین شیوه مبارزه با اعتیاد
به گزارش شستون، کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه اعتیاد ( مقدماتی) طرح ارتقاء سلامت جامعه با حضور رئیس جمعیت هلال احمر، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار، معاون هماهنگ فرمانده سپاه، معون بهداری هنگ مرزی  و جمعی از امدادگران و اعضای انجمن های مردم نهاد در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان به مدت دو روز در حال برگزاری است.

محمودی کارشنان مسائل اجتماعی در این دوره گفت: اعتیاد وضعیتی جسمی و روانی است که در اثر رسیدن موادی از خارج به بدن ایجاد می شود و نتیجه آن نیاز فرد به ماده خارجی بوده، به نحوی که که در اثر نرسیدن آن، بدن فرد واکنش نشان می دهد و این فرد اصطلاحا معتاد نامیده می شود.
وی افزود: اعتیاد با مخفی کردن درد، تشخیص بیماری ها را نیز ناممکن و راه رسیدن به مرگ را هموارتر می سازد.
کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه اعتیاید به مواد یک بیماری مغزی درمان پذیر است، خاطر نشان کرد: طبق برآوردی که در کشور انجام شده، حداقل 2 میلیون مصرف کننده مواو افیونی در کشور وجود دارد.
محمودی تصریح کرد: همچنین تحقیقات نشان می دهد اولین محل مصرف سیگار در بیشتر موارد در پسران در جلسات مهمانی با دوستان و در دختران در مهمانی خانوادکی بوده است.
وی در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: در بیشتر موارد اولین فردی که سیگار در اختیار نوجوانان گذاشته بود، در مورد پسران از بین دوستان و در مورد دختران از بین افراد فامیل ذکر شده است.
کارشناس مسائل اجتماعی ادامه داد: اساسی ترین و مثمر ثمر ترین شیوه مبارزه با اعتیاد و سوءمصرف  مواد، پیشگیری است که برای پیشگیری باید عوامل خطر را شناخت.
محمودی عوامل روی آوردن به رفتار های پرخطر از جمله مصرف مواد مخدر و سیگار را عوامل اجتماعی و محیطی، عوامل خانوادگی و عوامل شخصی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه محیط آلوده، کمبود امکانات تفریحی و رفاهی و خطر بزرگ نمایی از جمله عوامل اجتماعی و محیطی است که شخص در گرداب اعتیاد فرو می رود، گفت: از علل خانوادگی می توان به محیط خانوادگی آشفته، الگوی تربیتی والد سالاری، مهارت های فرزند پروری ناکارآمد، نگرش مثبت به مصرف بعضی از مواد مخدر و فقدان دلبستی بین والدین و فرزندان نام برد.


انتهای پیام/الف.
دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 12007
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *