800
۰

۱۱ باور اشتباه درباره بقا در شرایط سخت که می‌تواند شما را بکشد

اگر شما همیشه به دنبال افزایش آدرنالین هستید، احتمالا می‌دانید که می‌توانید در یک شرایط دشوار قرار گیرید که در آن برای بقای خود بر دانش خود متکی شوید.
۱۱ باور اشتباه درباره بقا در شرایط سخت که می‌تواند شما را بکشد
به گزارش شستون؛ شاید، شما فقط می‌خواهید تا آنجایی که ممکن است برای هر موقعیتی آماده باشید. مهم نیست چه چیزی موجب فکر کردن به بقای انفرادی شده باشد، باید بدانید که دانشی وجود دارد که می‌تواند زندگی شما را حفظ کند و همچنین دانش‌هایی که می‌تواند شما را بکشد. اثبات شده است که بقای انسان در مقابل بقای حیوانات وحشی در بیابان چیزی فوق العاده سخت، اما هیجان انگیز است. ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به بیش از ۱۱ افسانه بقا نگاهی اندازیم، که می‌توانند شما را به قتل برساند. اگر به خواندن این مقاله ادامه دهید ممکن است زندگی خود را نجات دهید. همراه وینوک باشید.
افسانه – نوشیدن آب کاکتوس برای جلوگیری از کم شدن آب بدن ایمن است
بذارید بگوییم که شما تصمیم گرفتید بدون تلفن همراه خود و یا حتی یک بطری آب برای راه رفتن در بیابان بروید. پیش‌بینی کنیم که ماشین شما در وسط راه خراب شود و شما ساعت‌ها کسی را در آنجا نبینید. شما تشنه هستید و عرق کردید و تنها چیزی که اتفاق می‌افتد این است که در کنار بوته کاکتوسی قرار بگیرید. آیا شما به جلو می‌روید و آن را نصف می‌کنید تا از مایع داخل آن بنوشید؟ شاید نباید این کار را بکنید. اکثریت کاکتوس‌ها مایعی درونشان است که سبب بیماری و تهوع می‌شود و در نهایت آب بدن را کم می‌کند.
کاکتوس‌هایی هستند که می‌توان مایع داخل آن را بنوشید، اما آن‌ها بسیار نادر هستند و به سختی می‌توان آن‌ها را شناسایی کرد که بهتر است از آن‌ها استفاده نکنید. در عوض شما باید در نزدیکی وسیله نقلیه خود بمانید، از ماندن در زیر نور خورشید پرهیز کنید و امیدوار باشید که کسی از آنجا رد شود. البته این را هم باید بگویم که، اگر شما از مرگ در اثر از دست دادن آب بدن وحشت دارید، از گرفتن پرواز و رزرو هتل ارزان قیمت در مناطق گرمسیری خودداری کنید.
افسانه – بیرون کشیدن زهر مار از طریق مکیدن محل نیش
فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی بسیاری دیده‌ایم که قهرمان آن توسط یک موجود سمی بسیار بزرگ نیش زده شده است. اولین چیزی که ستاره‌های فیلم در این وضعیت انجام می‌دهند چیست؟ خوب، بدیهی است که آن‌ها دهان خود را بر روی زخم قرار داده، و سعی کنید زهر را با مکیدن خارج کنند.
ثابت شده است که روش مکیدن خیلی بیشتر از رها کردن زخم به بافت اطراف زخم آسیب می‌زند. شما همچنین اگر میکیدن نیش را انتخاب کنید، خطر زخم شدن دهان، لب‌ها و گلو را به وجود می‌آورید. دانشمندان همچنین در این موقعیت‌ها کمپرسور داغ، یخ و شریان بند را نیز بر حذر می‌دارند. اگر شما توسط یک حیوان سمی نیش زده شدید، بهتر است تا امیدوار به رسیدن کمک باشید و نه به علم‌های کاذب متکی شوید. اطمینان حاصل کنید که از حیوانات سمی دور هستید، و خیلی دور از هتل خود نیستید.
افسانه – شما باید فورا یک منبع غذایی پیدا کنید
صفحه نمایش تلویزیون زندگی ما است تا ما تجارب مخاطره آمیز قهرمانان ماجراجویمان را در وسط جنگل ببینیم. او در حال حاضر عرق کرده، کثیف، و آماده جهش به سمت عمل برای نشان دادن مهارت‌های بقا خود جلوی دوربین است. اگر او به شما بگوید که پیدا کردن غذا به عنوان اولین کار یک اولویت است، می‌دانید که کمی بزرگ‌نمایی می‌کند. داشتن منبع غذایی در دسترس در طولانی مدت بسیار مهم است، در حالی که نیاز فوری محسوب نمی‌شود. انسان‌ها بدون غذا خوردن می‌توانند تا شش هفته زندگی کنند و این مدت وقت مناسب و خوبی است تا مشکلات فوری‌تر مانند گرما، آب و پناهگاه را حل کرد. قبل از اینکه بلیط ارزان قیمت به مقصد بقا بخرید، آگاه شوید که غذا بزرگترین اولویت شما نیست.
افسانه – شما احتمالا می‌توانید از خرس فرار کنید
لازم نیست که Hugh Glass باشید تا متوجه شوید که حمله خرس چقدر می‌تواند خطرناک و مرگبار باشد. در حالی که خرس‌ها در فیلم‌ها و تلویزیون بسیار زیبا هستند، یکی از بدترین موجوداتند که در بیابان می‌توانید با آن‌ها رو‌به‌رو شوید. اگر شما به یک خرس رسیده باشید، واکنشتان بر طبق رنگ پوست آن خواهد بود. خرس سیاه، که کوچکتر از خرس گریزلی است، با شنیدن سر و صدا و جیغ‌هایی که شما می‌زنید بیشتر وحشت می‌کند. کت یا پیراهن خود را باز کنید، دستان خود را به سمت آسمان بگیرید و با صدای بلند فریاد بزنید.
معمولا خرس به عقب برمیگردد و با این نمایش شما وحشت می‌کند. اما اگر به خرس گریزلی برسید، عملکرد شما باید عکس این باشد. با این موجود نباید تماس چشمی برقرار کنید و به آرامی به عقب برگردید. اگر خرس به شما حمله کرد، باید در جای خود بایستید و امیدوار باشید که سلاح در دست داشته باشید. یا اینکه خود را بر روی زمین اندازید و نقش مرده را بازی کنید و امیدوار باشید که آن موجود شما را ترک کند.
افسانه – باید ادرار خود را بنوشید
اگر تا کنون حتی برای مدت زمان اندک دچار کمبود آب در بدن خود شده‌اید، ممکن است به خوردن ادرار خود فکر کرده باشید. در اکثر موارد زنده ماندن در اثر بی آبی، عمل نوشیدن ادرار خود باعث مشکلات بیشتری نسبت به حل مشکل خواهد شد. در یک محیط گرم، با دمای ۹۰ تا ۱۰۰ درجه، نوشیدن ادرار خود سبب فشار بر روی کلیه‌ها می‌شود که دمای بدن را تشدید می‌کند و هر گونه مشکلی را که در گذشته داشته‌اید را نیز وخیم‌تر می‌کند.
در شرایط آب و هوایی معتدل، تصمیم به مصرف ادرار خود می‌تواند یک راه حل کوتاه مدت باشد، اما قطعا رفع مشکل نیست. هنگامی که بیش از حد گرم می‌شوید، بهتر است بر روی یک تکه پارچه ادرار کنید و آن را روی سر خود قرار دهید تا بواسطه آن خنک شوید.
افسانه – داستان‌های واقعی در مورد زنده ماندن و بقا در تلویزیون به شما کمک خواهد کرد زنده بمانید
در طول روز داستان‌های نجات انسان در برابر خرس را می‌بینیم. او یک شخصیت ساختگی و یک بازمانده از داستان واقعی است. واقعا؟ برای رسیدن به جواب این سوال باید نگاهی به شخصیت بازیگر در پشت صحنه فیلم انداخت. با این حال، ما در مورد هر گونه پیشنهاد و نمایشی که در مورد بقا می‌بینیم مردد هستیم. در حالی که تمام شیرین‌کاری‌هایی که آن‌ها در این نمایش‌ها انجام می‌دهند واقعی هستند، اما تمرکز بیشتر روی ساختن یک اثر تلویزیونی بزرگ و در حقیقت آموزش بیننده است؛ بنابراین فکر نکنید که، چون شما یک نفر را در تلویزیون دیدید که با شیرین‌کاری‌هایش زنده ماند شما نیز می‌توانید آن کار‌ها را انجام دهید. شما اینجوری نیستید. هوشمند و در امان باشید.
افسانه – ضربه محکم به بینی کوسه شما را نجات خواهد داد
شعار من در زندگی این است، از قرار گرفتن در موقعیت‌هایی که سبب اتمام زندگی و طعمه کوسه شدن می‌شود دوری کنید. اگر شما با این شعار زندگی نمی‌کنید و در اقیانوس با یک حیوان بزرگ روبرو شدید، نیاز به کمک جدی دارید. بسیاری از مردم بر این باورند که وارد کردن ضربه محکم به بینی کوسه این حیوان را برای مدت طولانی گیج می‌کند و شما در این فاصله می‌توانید تا جایی امن شنا کنید. این درست نیست.
نه تنها اکثریت مردم قدرت ضربه زدن به کوسه را ندارند بلکه باید به جای این کار برای چیز دیگری تمرکز کنند. شما باید بر روی چشمان یا گوشت کوسه خراشی ایجاد کنید تا سبب ترس آن شوید. با این حال، این را در نظر بگیرید که اگر این کار‌ها جواب نداد سری بعد باید در شکم کوسه غواصی کنید.
افسانه – جیره بندی کردن تنها راه برای زنده ماندن و بقا است
اگر در جایی با مقدار محدودی از غذا و آب قرار گرفتید، باید بدانید که چه مقدار از آذوقه خود را مصرف کنید. شما همچنین باید از تغییرات بدن خود در این مسیر جدید آگاه باشید. جیره بندی بهترین راه حل برای بقا نیست. اگر از مصرف بیش از حد آب جلوگیری کنید، برای فردا چقدر خوب است؟ به جای تمرکز برای ذخیره کردن آب، باید به دنبال پیدا کردن پناهگاه سایه‌داری باشید و به اندازه کافی در بدن خود آب داشته باشید. همچنین فقط در ساعت‌های شب به دنبال روشن کردن آتش باشید.
افسانه – آموزش بقا برای حرفه‌ای‌ها است
اگر فکر می‌کنید که تنها افرادی که به دنبال هیجان و مسافرت هستند در موقعیت‌های بقا قرار می‌گیرند، سخت در اشتباه هستید. شما خبر ندارید ممکن است چه اتفاقی برایتان بیافتد و چه زمانی به این نکات و تکنیک‌های بقا نیاز پیدا خواهید کرد. اگر هواپیما سقوط کرد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر روزی تنها برای پیاده‌روی و گردش رفتید چیزی بدتر از گم شدن و شکستن اعضای بدن است ممکن است برایتان اتفاق بیافتد؟ دانستن اینکه چگونه در طبیعت زنده بمانیم چیزی است که هر کس باید بتواند انجام دهد.
افسانه – در هر نقطه و مکانی می‌توانید توسط هلی کوپتر نجات پیدا کنید
ما در تمام برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها دیده‌ایم که در آن فرد گیر افتاده توسط یک قهرمان در هلیکوپتر نجات یافته است. این وضعیت چندین بار در زندگی واقعی اتفاق می‌افتد، اما نه همیشه. مواقعی وجود دارد که هلیکوپتر‌ها قادر به فرود در جایی که شما در آن قرار دارید نیستند. یعنی پیدا کردن شما بسیار سخت است که عملیات را آغاز کنند. همچنین آب و هوا نیز راهی برای نجات شما خواهد بود. شما به احتمال زیاد توسط کسی که بر روی زمین قرار دارد نجات پیدا می‌کنید تا در هوا.
افسانه – آب جوشیده شده مطمئن‌تر است
احتمالا یکی از مهم‌ترین داستان‌های افسانه‌ای در مورد بقا این است که آب جوشیده شده برای مصرف امن‌تر است. داستان به اینجا ختم نمی‌شود و این افسانه می‌تواند باعث کشته شدن شما شود. برای مثال، جوشاندن آب شور فقط باعث بدتر شدن وضعیت می‌شود یعنی شما باید آن را تقطیر کنید. در واقع جوشاندن آب مواد شیمیایی آب را از بین نمی‌برد. شما باید سعی کنید آب شیرین پیدا کنید و سپس آن را از روی پارچه‌ای عبور دهید و بعد آن را بجوشانید.
منبع: وینوک
انتهای پیام/
پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 18033
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *