800
۰
زحمت کشان بی‌ادعای مبارزه با کرونا؛

پاکبان ها؛ مجاهدان بی‌سلاح شهرها در مقابله با کرونا/ مشاغل سخت نیازمند بازنگری در مزایای دریافتی هستند

پاکبان ها زحمت کشان بی‌ادعای جامعه این روزها در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند و پا به پای مدافعان سلامت و سایر نیروهای امدادی مشغول به خدمت‌رسانی هستند.
پاکبان ها؛ مجاهدان بی‌سلاح شهرها در مقابله با کرونا/ مشاغل سخت نیازمند بازنگری در مزایای دریافتی هستند
به گزارش شستون؛ به نقل از چهاربهاران، ماه رمضان فرصتی برای خودسازی، صبوری و استقامت در برابر مشکلات است، روزه‌داری در ایام گرم سال به ویژه در شهرستان چابهار برای افرادی که دارای مشاغل سخت هستند، با مشقت همراه است؛ نانواها، کارگران، صیادان و پاکبانان از جمله شاغلان دارای شرایط سخت کار هستند اما این امر مانع روزه گرفتن آن‌ها نیست.
 
از آنجاییکه مشاغل مختلف و مشروع همه حائز اهمیت و ارزشمند هستند می طلبد فرهنگ سازی های لازم در خصوص ارج نهادن به مشاغل بر حسب میزان تلاش ها و منافع عمومی مورد تقدیر و تجلیل قرار گیرند.
 
انجام دادن هر کار مشروع و حلالی که انسان را از احتیاج و دست نیاز به سوی دیگران دراز کردن بی‌نیاز کند، عزت است همانطور که بارها در دین اسلام به این امر تأکید شده.
 
 یکی از مشاغل بسیار سخت و  قابل احترام شغل مقدس پاکبانی است پاکبانان از خادمان صدیق، زحمتکش و متواضعی هستند تاثیرشان در نظافت و سیمای ظاهری شهر بسیار با اهمیت و مهم است.

پاکبانان در این روزها پا به پای مدافعان سلامت و سایر نیروهای امدادی مشغول به خدمت‌رسانی هستند، کسانی که با حقوق کم و کار پرخطر روبرو هستند، حتی قبل از ورود کرونا به کشور، کار آنها سخت بود که در این شرایط کار آنها سخت و دشوارتر شده است.
 
 براساس تحقیق میدانی و حتی مصاحبه با این اقشار زحمتکش متوجه حقوق اندک، قرارداد شرکتی، عدم دارا بودن از هر گونه تعطیلی حتی در ایام تعطیلی رسمی و هیچگونه تضمین کاری از مجرای کارفرمایان از جمله مهمترین مشکلات مطرح شده این عزیزان است.

 مشاغل سخت نیازمند بازنگری در مزایای دریافتی هستند

مسلم بشکار فعال اجتماعی شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه پاکبانان انسان های خادمی هستند بیان کرد: پاکبانان در همه ایام سال و فصول چه در زمان سرما و یا در گرما مشغول ارائه خدمات ارزنده به جامعه هستند.

وی افزود: افراد شاغل در شغل مقدس پاکبانی نه بوسیله سرما تعطیلی دارند و نه در گرما و حتی بیماری های همه گیری چون کرونا نیز نمی تواند شغلشان را تعطیل کند و آنان را وادار به ماندن در خانه کند.
 
مدیر موسسه نبی اکرم(ص) شهرستان چابهار ادامه داد: شیوع ویروس کرونا امروز دغدغه بسیاری از مردم است که در این میان پاکبانان با تعهد و مسئولیت اجتماعی خود در مقابل شیوع بیشتر این ویروس ایستاده‌اند تا سهم خود را در قطع و یا کندکردن زنجیره انتقال بیماری بر عهده گیرند.
 
وی گفت: کافیست در عرض چند روز پاکبانان سرکار حضور نیابند سیمای ظاهری شهر بشدت غیر قابل تحمل خواهد بود و شهروندان تاثیر حضور این افراد زحمتکش را خواهند فهمید.
 
پاکبان ها در خط مقدم مقابله با کرونا

بشکار با بیان اینکه این زحمت کشان بی‌ادعای جامعه این روزها در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند ادامه داد: میطلبد همه شهروندان و شهرنشینان فهیم جهت مساعدت به این اقشار پرتلاش و زحمتکش که در پیشگیری از این ویروس منحوس نقش مهم و تاثیرگذار دارند حداکثر مراعات لازم را داشته باشند تا شهری پاکیزه و فاقد هر نوع زباله را شاهد باشیم و از این بحران گذر کنیم.
 
وی با اشاره به اهمیت کار پاکبانان تصریح کرد: اگر یک هفته زحمات و تلاش پاکبانان نباشد، این شهر قابل زندگی نیست. اگر دو هفته کار نکنند، انواع آلودگی‌ها و بیماری‌ها شیوع پیدا می‌کند، لذا کار این بزرگواران بسیار ارزشمند است.
 
کارشناس امور اجتماعی چابهار گفت: از ارگان های متولی همانند شهرداری انتظار می رود در خصوص استخدام، حقوق و شیفت بندی کردن حضور اینگونه افراد تدابیر لازم و در خور شان این عزیزان اقدام کند.
 
تا پایان شکست کرونا در کنار شهروندان هستیم

یکی از پاکبانان چابهاری حدود 40 ساله به خبرنگار ما گفت: طبق برنامه‌ریزی شهرداری، تمامی پسماندهای شهری طبق روال ساعتی گذشته جمع‌آوری می‌شود و کار ما تعطیل نشده است.
 
وی که نامش محمد و از نیروهای شرکتی است ادامه داد: مردم تا زمانی که این ویروس از بین نرفته با ما همکاری کنند و اگر جان ما و خانواده خودشان برای آنان مهم است، از رها کردن زباله در خیابان ها جلوگیری کنند.
 
این پاکبان با ابراز ناراحتی گفت: بسیاری از مردم دستکش و دستمال‌های کاغذی استفاده شده خود را در خیابان و جوی‌ها رها می کنند که این موراد بدون شک برای همه ما ممکن است خطرآفرین باشد.
 
وی بیان کرد: ما علاوه بر وظیفه تمیزی و جمع آوری زباله ها در عملیات‌های ضدعفونی و گندزدایی معاب و اماکن پرتردد نیز حضور داریم و به خدمت رسانی به شهروندان مشغول هستیم.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 18149
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *