800
۰
امام جمعه سراوان:

تزریق واکسن کرونا یک وظیفه شرعی است/ واکسیناسیون تنها راه علاج خروج از بحران کووید 19

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری گفت: به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم برای حفظ سلامتی خود و دیگران نسبت به تزریق واکسن اقدام کنیم که اگر سهل انگاری در این زمینه رخ دهد که سلامت جامعه به خطر بیفتد در پیشگاه پروردگار مورد مواخذه قرار خواهیم گرفت.
تزریق واکسن کرونا یک وظیفه شرعی است/ واکسیناسیون تنها راه علاج خروج از بحران کووید 19
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: امید است در انجام وظیفه ای که به عنوان مسلمان برعهده داریم دارای بصیرت کافی باشیم که تمام خواسته ها و عوامل الهی را رعایت کنیم.

وی افزود: حفاظت از خود و خانواده از ضرر ها و آفات یکی از موضوعاتی است که حتماً باید به آن توجه کنیم چرا که هم نسبت به خود و دیگران وظیفه و مسئولیت داریم.

این مقام مسئول گفت: یکی از این مسئولیت هایی که ما نسبت به خودمان داریم که باید به آن توجه داشته باشیم این است که تهذیب نفس داشته  و در بندگی و ابدیت سرآمد باشیم و هم نسبت به دیگران تلاش کنیم که این قصه برای آنها محقق شود.

حجت الاسلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: امروزه با شیوع ویروس کرونا مشکلاتی در جامعه ایجاد شد که وظیفه و مسئولیت شرعی و عقلی ما این است که خود را با رعایت تمامی مباحث از گزند این ویروس حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و انجام موازین بهداشتی امروزه ضرورت دارد اما تزریق واکسن یک وظیفه شرعی است که بر عهده ما قرار دارد.

امام جمعه سراوان با بیان اینکه در قرآن کریم آمده است از مباحثی که ضرر دارد و جان انسان را به خطر می اندازد باید دوری جست، ادامه داد: اولین اولویت در این برهه از زمان تزریق واکسن کرونا برای حفظ سلامتی خود و دیگران است که باید به آن عمل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین بامری گفت: تمامی کارشناسان حوزه بهداشت و درمان به تزریق واکسن تاکیدات فراوان داشته اند و تنها راه علاج خروج از خطر را تلقیح واکسن اعلام کرده اند که با انجام این مهم حق الناس نیز ادا می شود.

وی بیان کرد: در زمینه واکسن برخی ها تبلیغات سوء راه اندازی کرده اند اگر کسی این موارد را مد نظر قرار داد و از تزریق واکسن امتناع کند هم در برابر سلامتی خود و هم سلامت دیگران مسئول است.

امام جمعه سراوان اضافه کرد: وظیفه داریم نسبت به تزریق واکسن برای حفظ جان و خود و دیگران اقدام کنیم و اگر در این زمینه سهل انگاری رخ دهد یقینا در پیشگاه پروردگار عالم انسان مورد مواخذه قرار می گیرد و اگر ضرری به جهت سهل انگاری و عدم تزریق واکسن به دیگران سرایت کند باید پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین بامری ادامه داد: به عنوان مسلمان نسبت به مسائلی که در شریعت به آن توصیه و تاکید شده است باید پیش قدم و پیشتاز باشیم.

وی گفت: باید از حضور در تجمعاتی همچون شب یلدا، جشن های ازدواج، فاتحه خوانی ها خود داری کنیم چرا که به عنوان مسلمان ملکف و مسئول هستیم که باید  این مهم مورد دقت قرار گیرد تا جامعه دچار مشکل نشود و  کورکورانه، متعصبانه و با توجه به تبیلغات سوء دیگران نسبت به زدن واکسن و رعایت اصول بهداشتی سهل انگاری نداشته باشیم.

این مقام مسئول یادآور شد: علما و افرادی که اهل تبیین و بصیرت افزایی هستند  نسبت به این مسئله تلاش خوبی در جهت آگاهی مردم داشته باشند تا دچار مرگ هموطنان نباشیم.
شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 24334
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *