800
۰

زمان طلایی درمان ناباروری چه زمانی است؟

رئیس مرکز ناباروری میلاد مشهد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: درمان ناباروری به علت و مدت زمان نابارور بودن، سن زوجین و اولویت‌های شخصی هر فرد بستگی دارد.
زمان طلایی درمان ناباروری چه زمانی است؟
به گزارش شستون؛ به نقل از بهداشت نیوز، 13 اسفند 1401دکتر نیره خادم با اشاره به اینکه درمان ناباروری نیازمند صبوری بوده، زیرا ممکن است در مراحل اولیه موفقیتی حاصل نشود اما به مرور، شرایط رو به بهبودی برود، خاطر نشان کرد: با وجود پیشرفت دانش ناباروری، امروزه روش های متعددی برای درمان وجود دارند که تحت عنوان روش های کمک باروری( ART) نامیده می شود.
 
 
وی با بیان اینکه پزشکان متخصص در گروه های مختلف، شامل زنان، اورولوژی، ژنتیک پزشکی و مامایی زوجین جوان را در  مسیر درمان همراهی می کنند تصریح کرد: زوجین جوان باید آگاه باشند هر چه زودتر اقدام به فرزندآوری کنند، مشکلات زودتر تشخیص داده می شود و روند درمان آغاز می شود.
دکتر خادم با اشاره به اینکه از روش های کمک باروری که امروزه کاربرد دارد می توان به میکرواینجکشن، تخمک اهدایی، جنین اهدایی و رحم میزبان اشاره کرد، گفت: درصد موفقیت در هر سیکل درمان حدود 30 الی 40 درصد است بنابراین زوجین باید از تمامی مراحل درمانی و نتایجی که به دست می آید اطمینان یابند.
وی با بیان اینکه اصلاح سبک زندگی، تغذیه مناسب و انجام فعالیت های ورزشی مداوم در اثربخشی روش های کمک درمانی بسیار موثر است، گفت: تعدادی از مطالعات نشان ‌‌‌‌می‌دهند زوجینی که تجربه‌ فشار‌‌های روانی را حین درمان داشته‌اند، شاهد نتایج ضعیف‌تری در درمان ناباروری بوده اند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه انجام ورزش روزانه به صورت متعادل و رعایت رژیم غذایی سالم می‌تواند در بهبود شرایط جسمانی افراد موثر باشد، گفت:  هر چه سن زوجین افزایش می یابد به همان نسبت نیزروند درمان ناباروری پیچیده و زوجین باید برای حصول نتیجه صبر بیشتری داشته باشند.
دکتر خادم با بیان اینکه تاخیر در فرزند آوری زوجین یکی از عواملی است که بر روی سلامت باروری آن ها موثر است، گفت: آلودگیهای محیطی، شرایط استرس زا، تغذیه و سبک زندگی نادرست از جمله عواملی است که به مرور بر سلامت باروری همه افراد تاثیر گذار خواهد بود.
 
 
 
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 26213
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *