800
۰
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیب و سوران:

۱۸۰۰ خانوار سیب و سوران مشمول طرح سوءتغذیه هستند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیب و سوران گفت: بیش از ۱۸۰۰ کودک در سیب و سوران مشمول طرح دریافت یارانه رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال هستند.
۱۸۰۰ خانوار سیب و سوران مشمول طرح سوءتغذیه هستند
فرهاد سپاهی گفتگو با شستون با اشاره به طرح رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال که با همراهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت در سراسر کشور اجرا می‌شود، بیان کرد: این طرح در سیب و سوران نیز آغاز شده و بیش از ۱۸۰۰ کودک زیر پنج سال مشمول هستند.

 وی افزود: بر اساس داده‌های مراکز بهداشت و پایش آن‌ها از قد و وزن کودکان، کودکان ۶ تا ۵۹ ماه که شرایط مناسبی از نظر تغذیه نداشته باشند، حمایت تغذیه‌ای بخواهند و جزو دهک‌های اول تا هفتم باشند، مشمول این طرح خواهند بود.

 رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیب و سوران با بیان اینکه میزان پرداختی به کودکان دارای سوءتغذیه برای دهک‌های اول تا پنجم به ازاء هر کودک یک میلیون تومان و برای دهک‌های ششم و هفتم به ازاء هر کودک ۶۰۰ هزار تومان است، تأکید کرد: این یارانه به‌صورت اعتبار خرید بر روی کارت سرپرست خانوار و فقط برای خرید ۱۶ قلم کالا شارژ می‌شود و قابل‌برداشت نقدی نیست.

سپاهی اقلام قابل خریداری در این طرح را ۱۶ قلم در بخش‌های لبنیات، حبوبات، پروتئین، سبزیجات و... دانست که به تأیید وزارت بهداشت رسیده و یادآور شد: گوشت گوساله، مرغ، تخم‌مرغ، شیر، ماست پاستوریزه، پنیر، ماکارونی، روغن، برنج ایرانی، برخی سبزیجات مانند هویج، گوجه و کدوسبز و برخی مغز دانه‌ها مشمول این طرح است.

 وی اظهار کرد: اختصاص این یارانه تا زمانی که بر اساس پایش مراکز بهداشت وضعیت سوءتغذیه کودکان بهبود نیابد، به‌صورت ماهانه ادامه خواهد داشت.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcjaoevyuqemyz.fsfu.html
 
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب: 27468
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *