800
۰
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیب و سوران خبر داد:

آغاز مرحله سوم طرح فجرانه از ۱۸ فروردین

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیب و سوران گفت: مرحله سوم طرح کالابرگ فجرانه الکترونیکی بلافاصله پس از پایان مرحله دوم از ۱۸ فروردین‌ماه آغاز خواهد شد.
آغاز مرحله سوم طرح فجرانه از ۱۸ فروردین
 فرهاد سپاهی در گفتگو با خبرنگار شستون با بیان اینکه در این طرح شرط ۲۰۰ هزار تومان حداقل خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی مشمولان به ازاء هر نفر از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش‌یافته است.

 وی افزود: در مرحله اول طرح که در سال ۱۴۰۲ شروع شد، با استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی، یارانه دهک‌های یک تا ۳ درآمدی به ۵۲۰ هزار تومان و یارانه دهک‌های چهارم تا هفتم درآمدی به ۴۲۰ هزارتومان افزایش یافت.

 وی اضافه کرد: در مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی، طرح فجرانه یک سبد ۱۱ قلمی با قیمت‌های مبنا سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه‌التفاوت قیمت سبد مبنا سال ۱۴۰۱ با قیمت روز از محل یارانه جدید دولت تأمین می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیب و سوران ادامه داد: قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان است که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خودپرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

 وی گفت: اعتبار جدید با عنوان یارانه فجرانه ۲۲۰ هزارتومانی علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی است و خانوار مشمول طرح به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را به‌صورت ماهانه دریافت خواهند کرد.

 سپاهی با بیان اینکه مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص‌یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود اذعان کرد: خانوارها می‌توانند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کند و امکان جابه‌جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نیست و به‌عنوان‌مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdccm4qs12bqex8.ala2.html
 
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب: 27469
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *