800
۰
عاشقانه‌هایی از جنس اخلاص و خدمت بی‌منت؛

بسیج جامعه پزشکی یاریگر اقشار نیازمند است

بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان با اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم خدمات رایگان بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.
بسیج جامعه پزشکی یاریگر اقشار نیازمند است
به گزارش پایگاه خبری شستون به نقل از عصرهامون، در برخی از نقاط دور دست سیستان و بلوچستان هنوز هم محرومیت نمایان است که در بسیاری از زمینه‌ها از جمله درمانی با مشکلات و کمبودهایی رو به است، به گونه‌ای که خیلی‌ها برای درمان رخت سفر می‌بندند و به دیگر نقاط استان یا حتی خارج از آن مراجعه می‌کنند.

در این میان افرادی هم هستند که حتی امکان دسترسی به مراکز درمانی استان را هم ندارند و از توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های درمان و داروهایشان برخوردار نیستند، بیماران نیازمندی که علاوه بر رنج معیشت باید رنج بیماری را هم متحمل شوند.

اما کم نیستند تعداد کسانی که چشم‌هایشان را به روی مشکلات مردم نبسته‌اند و با نگاهی ویژه برای حمایت از آن‌ها حتی در دورترین نقاط این خطه شتافته‌اند، همان‌هایی که همدلی و کمک به هم نوع را مهمترین وظیفه انسان می‌دانند و گشودن گره‌های محرومان را هدف خود قرار داده‌اند.

در این میان بسیج جامعه پزشکی به منظور برقرای عدالت و برخورداری همه مردم محروم اقدام به راه اندازی گروه‌های جهادی سلامت کرده‌اند تا بتوانند تسلی بخش آلام بیماران نقطه نقطه این دیار باشند و خدمات ارزنده‌ای را برای نیازمندان رقم بزنند.

گروه‌های جهادی سفیدپوشان بسیج جامعه پزشکی برای خدمت به محرومان راهی نقاط دور و حاشیه‌نشین می‌کند تا بدون هیچ چشم داشتی با روحیه انقلابی و جهادی به مردم خدمت بی‌منت ارائه کنند.

جهادی که سفیدپوشان بسیج جامعه پزشکی را برای خدمت به محرومان راهی نقاط دور و حاشیه‌نشین می‌کند تا بدون هیچ چشم داشتی باروحیه انقلابی و جهادی به مردم خدمت بی‌منت ارائه کنند.

جهادگرانی که همانند هشت سال دفاع مقدس به‌صورت خودجوش و مردمی به میدان آمده‌اند تا بگویند خوی جهادی هنوز وجود دارد، ازاین‌رو در قالب‌های مختلف اعم از پزشکی، فرهنگی و عمرانی می‌آیند تا بگویند حس انسان‌دوستی هنوز ادامه دارد‎.

ویزیت رایگان ۴۶۰۰ نفر از مردم محروم توسط ۴۲ تیم جهادی

افشین آریایی نسب، رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه افتخار ما خدمت بی‌منت به بیماران در مناطق دورافتاده و حاشیه شهرها است، بیان کرد: ‎با اعزام ۴۲ تیم تخصصی در طول یک ماه گذشته چهار هزار و ۶۰۰ نفر مورد ویزیت تخصصی قرار گرفتند.

وی با اشاره به این مطلب که دغدغه بسیج جامعه پزشکی کاهش آلام مردم محروم در جامعه است، بیان کرد: تیم‌های درمانی و پزشکی به مناسبت هفته دفاع مقدس و وحدت ارائه خدمات رایگان پزشکی به مناطق حاشیه شهر اعزام که در این طرح مردم جامعه هدف روستایی و حاشیه نشین و کم برخوردار ویزیت شدند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان هدف از اعزام تیم جامعه پزشکی به مناطق محروم را ارتقای سطح سلامت مناطق روستایی محروم دانست و تصریح کرد: بسیج جامعه پزشکی با اعزام تیم‌های درمانی به روستاهای فاقد خانه بهداشت به منظور ارائه خدمات درمانی به اقشار محروم و کم درآمد یکی از اهداف مهم جامعه پزشکی است.

وی ادامه داد: این گروه‌ها متشکل از پزشک و پرستار، خدمات بهداشتی و درمانی از قبیل ویزیت، تست قند خون، تست فشار خون، مشاوره پزشکی و توزیع دارو به صورت رایگان را ارائه دادند و ارائه خدمات درمانی در روستاهای محروم با استقبال مردم مواجه شد.

آریایی نسب عنوان کرد: برپایی‌ایستگاه سلامت کانون‌های بسیج جامعه پزشکی شهرستان‌ها، حضور کارشناسان بهداشتی و سپاه شهرستان و ارائه خدمات بهداشتی، توزیع تراکت آموزشی و مشاوره تغذیه سالم به مراجعین از دیگر فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی در بود.

وی خدمات رسانی به محرومان جامعه را مایه مباهات و افتخار دانست و خاطرنشان کرد: بسیج همواره در تمامی دوران‌ها به ویژه جنگ تحمیلی خدمات زیادی به کشور ارائه می‌دهد و طرح ویزیت رایگان بیماران مناطق کم برخوردار نیز از فعالیت‌های مهمی است که مردم شاهد اجرای آن بودند

انتهای خبر/ ف https://asrehamoon.ir/vdceoe8zejh8pxi.b9bj.html
 
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 26797
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *