800
۰
عدم سازماندهی سرویس مدارس؛

سرویس مدارس چالش خانواده های زاهدانی است

در کلان‌شهر زاهدان عدم سازماندهی، سرویس مدارس چالشی برای خانواده های تبدیل شده است.
سرویس مدارس چالش خانواده های زاهدانی است
به گزازش پایگاه خبری شستون به نقل از زاهدنیوز، کلان‌شهر زاهدان بیش از ۵۶۰ هزار دانش‌آموز دارد که هر ساله با آغاز سال تحصیلی با معضل عدم سازماندهی مناسب سرویس مدارس خانواده‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

در این کلان‌شهر اکثر خانواده‌ها پرجمعیت و دارای چند تا فرزند هستند هر کدام از فرزندان باید به‌موقع سر کلاس در حاضر شوند والدین نیز باید رأس ساعت در محل کار حضور یابند.

رفت‌وآمد و سرویس‌دهی به‌موقع دانش‌آموزان یکی از دغدغه‌های اصلی این روزهای خانواده‌های زاهدانی است که به معضلی برای آنان تبدیل شده است.

یکی از اساسی‌ترین مشکلات در ارتباط با سرویس‌های مدارس هزینه‌های نامعقول و نامتعارفی است که توسط رانندگان درخواست می‌شود.

از مهم‌ترین نکاتی که دراین‌بین باید بسیار موردتوجه قرار گیرد بحث تأمین امنیت و نظارت صحیح بر سرویس‌های مدارس است، اشخاصی که به‌عنوان راننده مشغول به این کار می‌شوند آیا صلاحیت لازم را دارند آیا وسیله نقلیه آنان از لحاظ فنی مورد تأیید است.

هزینه سرویس‌ مدارس با جیب یک مردم تناسبی ندارد

علی مردانی کارمند اداره است که در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: دو فرزند من مدرسه‌ای هستند یکی از آن‌ها کلاس سوم و دیگری کلاس هشتم هستند هم باید به‌موقع فرزندانم را به مدرسه برسانم و هم به‌موقع سرکار حضور یابم.

وی ادامه داد: سرویس‌های مدارس به‌گونه‌ای هزینه دریافت می‌کنند که به‌هیچ‌عنوان با جیب یک کارمند تناسبی ندارد تصمیم گرفتم خود فرزندانم را به مدرسه برسانم که متأسفانه به دغدغه‌ای تبدیل شده است.

مرضیه ریگی مادر یکی از دانش‌آموزان زاهدانی گفت: سرویسی که فرزندم را به مدرسه می‌برد متأسفانه بیشتر از ظرفیت دانش‌آموز را سوار ماشین می‌کند که این امر بسیار خطرناک است در این ترددها و شلوغی خیابان‌ها بسیار نگران هستم که مشکلی برای این دانش‌آموزان پیش نیاید.

محمود مولایی اذعان کرد: به دلیل هزینه بالای سرویس مدارس تنها توانستم هزینه یک مسیر را پرداخت کنم و فرزندانم مجبور هستند مسیر برگشت را پیاده طی کنند.

آموزش‌وپرورش به‌صورت خودمحور سرویس مدارس را تعیین نمی‌کند

علی حیدری نیا، سرپرست اداره انجمن اولیاومربیان اداره کل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در بحث انتخاب سرویس مدارس این امر بر اساس بخش‌نامه وزارت کشور انجام می‌شود که دارای مفاد مختلفی برای گزینش رانندگان سرویس مدارس است.

وی ادامه داد: تصمیم‌گیری برای سرویس مدارس توسط کارگروه ۱۸ به ریاست شهرداری، دبیری آموزش‌وپرورش با حضور فرمانداری و بخشداری انجام می‌شود که در این کارگروه شهرداری شرکت‌های مورد تأیید را بر اساس بخشنامه کشوری معرفی می‌کند.

سرپرست اداره انجمن اولیاومربیان اداره کل آموزش‌وپرورش استان تصریح کرد: آموزش‌وپرورش به‌صورت خودمحور سرویس مدارس را تعیین نمی‌کند؛ بلکه سرویس‌های مدارسی را که شهرداری تعیین می‌کند را به مدارس معرفی می‌کند و قرارداد توسط مدیران مدارس بسته می‌شود.

وی افزود: برای سال تحصیلی جاری تا این لحظه از سمت شهرداری با آموزش‌وپرورش هماهنگی صورت نگرفته است.

حیدری نیا تشریح کرد: اولیا گرامی باید توجه داشته باشند که سرویس‌های مدارسی که به‌صورت آزاد فعالیت می‌کنند هیچ‌گونه تأییدیه از سمت آموزش‌وپرورش ندارند و به‌صورت کاملاً شخصی افراد سرویس مدارس را برعهده می‌گیرند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdca0yn6w49nim1.k5k4.html
 
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۵۹
کد مطلب: 26825
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *