800
۱
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سراوان عنوان کرد؛

تمام ادیان آسمانی حجاب و پوشش زن را واجب و لازم برشمرده اند

تیمور کرد زابلی گفت: حجاب از نشانه های عفت و حیا، قلمداد می‌شود.
تمام ادیان آسمانی حجاب و پوشش زن را واجب و لازم برشمرده اند
تیمور کرد زابلی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سراوان در گفتگو با خبرنگار شستون بیان کرد: پوشش و حجاب ازجمله فرهنگ هایی است که در تمام جوامع بشری از گذشته های دور و تاکنون بنا به اعتقادات دینی و آداب ورسوم اجتماعی مردمان به اشکال مختلف وجود داشته است. 
 
 
وی افزود: در فرهنگ اسلامی مسئله حجاب که از نشانه های عفت و حیا، قلمداد می‌شود و جزء مهم ترین موضوعات مرتبط با سیر و سلوک مسلمانان خصوصا زنان می‌باشد.
 
 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سراوان ادامه داد: پوشش زن از احکام مشترک همه ادیان ابراهیمی یعنی اسلام، یهودیت و مسیحیت بوده و هست. مسئله حجاب و عفاف در بین ادیان دارای مشترکات بوده ولیکن تنها نقطه تفاوت در حدود حجاب و گاه فلسفه آن می‌باشد. 
 
 
کرد زابلی اضافه کرد: تمام ادیان آسمانی حجاب و پوشش زن را واجب و لازم برشمرده اند و جامعه بشری را به سوی آن دعوت کرده اند؛ بجز ادیان های شیطانی نو ظهوری که اصل وقار زن را هدف قرار دادند و هدفی جز بردگی گرفتن زنان ندارند و زن را فقط وسیله دلخوشی های خودشان مانند عروسک میدانند، چراکه از سوی خداوند پوشش و حجاب به طور طبیعی در فطرت زنان به ودیعت نهاده شده است. 
 
 
وی خاطر نشان کرد: احکام و دستورات ادیان الهی هماهنگ کننده و همسو ساز با فطرت انسانی، تشریع گر حدود و قصور آن می‌باشد. خداوند منان در سوره هایی همچون نور و احزاب فرمان حجاب را صادر نموده است و بر اساس آیات قرآن و روایات وارده از معصومین (ع)، حجاب فقط پوشش ظاهری نبوده، بلکه تلفیقی از پوشش، گفتار، رفتار و پندار بوده و بر همه انسان ها اعم از زن و مرد، واجب شده است.
 
 
این مقام مسئول تصریح کرد: اگرچه در کیفیت و حدود حجاب بین زن و مرد تفاوت وجود دارد، اما این امر، ناشی از تفاوت آن در نوع آفرینش است. زن از دیدگاه اسلام دارای شخصیتی شایسته و موقعیتی الهی است که می‌تواند مدارج کمال را طی کرده و به بالاترین مراتب عالی انسانی برسد.
 
 
کرد زابلی گفت: کرامت انسانی زن، در سایه عفاف و حجاب او تأمین می‌شود و اصلاح جامعه در گرو تقوایش و محیط خانواده در گرو مدیریت اوست و بر همین اساس، زن مربی بشریت عنوان شده و میتواند باتربیت فرزندان، امتی را رهایی بخشد. 
 
 
وی بیان کرد: مسئله حجاب و عفاف در دین یهود و‌‌مسیحیت با تأکید آمده است که ازجمله این تأکید، استفاده از چادر و برقع به عنوان ارکان اخلاقی یهود و مسیحیت نام برد در آخر هم یک واقعیت مهم اینکه اگر از تمام مرد های که از نظر فکری اعتقادی سست هستند هم سوال کنید چه زنی را انتخاب می‌کنند اول می گویند باحیا و با حجاب باشد.
 
 
انتهای پیام/خ
سه شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب: 25693
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *