800
۰

توسعه جشنواره مردمی تلاوتهای مجلسی به استانها و خارج از کشور/ برگزاری تجمع ۵۰۰۰ نفری در دهه فجر

دبیر جشنواره مردمی تلاوتهای مجلسی از توسعه این جشنواره به استانها و خارج از کشور در ماه های آینده خبر داد و گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی تجمعی ۵۰۰۰ نفره از مشارکت‌کنندگان در جشنواره تشکیل خواهد شد.
thjt
thjt
به گزارش شستون به نقل از تسنیم،‌ داود جعفری دبیر جشنواره مردمی تلاوت‌های مجلسی از امکان شرکت قاریان جلسات قرآن خارج از استان تهران از دور پنجم این جشنواره خبر داد. 
وی با اشاره به اینکه در دور اول جشنواره از شهرستانهای اطراف تهران شرکت‌کنندگانی حضور داشتند، گفت: از خارج از استان تهران نیز متقاضیانی برای حضور در جشنواره وجود دارند که به علت دوری مسافت امکان شرکت آنها میسر نشده است. 
جعفری از اندیشیدن تمهیداتی برای امکان شرکت این عده از افراد از دور پنجم جشنواره خبر داد و در این باره افزود: از دور چهارم به بعد، جشنواره را در جلسات قرآن دو یا سه استان دیگر برگزار خواهیم کرد تا منتخب آنها نیز بتوانند در مسابقه نهایی آن دوره‌ها شرکت کنند. 
وی با اشاره به برگزاری مرحله نهایی دور اول این مسابقات در روز جمعه 22 مردادماه 95 گفت: این مراسم از ساعت 17 در حسینیه صاحب‌الزمانی واقع در خیابان مولوی، نرسیده به خیایان ولی‌عصر، با حضور مردم برگزار خواهد شد و از تمام مسئولان علاقه‌مند به حضور در میان مردم دعوت می‌کنیم تا در این مراسم شرکت کنند. 
وی با اشاره به اینکه 11 نفر در این دور با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت، گفت: 3 نفر اول منتخب مردم بدون نیاز به حضور در جلسات قرآن به دور دوم این جشنواره راه خواهند یافت.
به گزارش تسنیم آقایان مجتبی محمدبیگی، سیاوش ملکی، محمد کاکاوند، مصطفی یادگاری، وحید خزایی، سعید پرویزی، محسن قاسمی، حمید رحیمی، مهدی غلام‌نژاد، هادی ایزدپناهی و مسعود نوری 11 قاری هستند که در مرحله مقدماتی دور نخست جشنواره در جلسات قرآن اساتید موسوی‌درچه‌ای، علی‌اکبر حنیفی، محمدرضا پورزرگری و داوود جعفری توسط مردم انتخاب شدند و در مرحله نهایی باید با یکدیگر به رقابت بپردازند.
جعفری از اهدای 2 میلیون تومان جایزه به نفر اول دور نخست این جشنواره خبر داد و گفت: اگر این قاری بتواند در 4 دوره متوالی از عنوان اولی خود دفاع کند، 8 میلیون تومان جایزه دیگر به وی پرداخت خواهد شد. 
وی در این باره افزود: چنانچه قاری اول دور نخست جشنواره، بتواند مقام خود را تا 10، 13 و یا 18 دوره حفظ کند، به ترتیب خواهد توانست یک خودرو پراید، یک خودرو پژو 405 و یک دستگاه آپارتمان 80 متری را از آن خود کند. 
دبیر جشنواره مردمی تلاوتهای مجلسی ضمن تشکر از محمدحسین محمدزاده مدیر جدید شبکه قرآن و معارف سیما جهت پوشش تلویزیونی این جشنواره از اضافه شدن شبکه جهانی الکوثر به پوشش تلویزیونی مسابقات خبر داد و افزود: از دور چهارم به بعد جشنواره، توسط شبکه الکوثر ضبط و پخش می‌شود و از طریق این شبکه افرادی از کشورهای مصر، تونس، لبنان و سوریه به جمع ناظران این مسابقات افزوده خواهند شد. 
به گزارش تسنیم در حال حاضر این جشنواره توسط اساتید حسن ربیعیان، محمدرضا پورزرگری، سعید طوسی، حجت‌الاسلام موسوی درچه‌ای، حمیدرضا احمدی‌وفا، سیدحسین موسوی بلده، امین پویا و سیدمهدی تاج زاده نظارت می‌شود.
دبیر جشنواره مردمی تلاوتهای مجلسی همچنین از برگزاری تجمع 5 هزار نفری شرکت‌کنندگان در این جشنواره در 6 ماه آینده خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی در این خصوص مربوط به دهه فجر انقلاب اسلامی است، اما اگر به هر دلیل میسر نشود این تجمع در هفته اول اسفندماه سال جاری صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 1992
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *