800
۰
استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با دانا:

روش‌های «توالی‌یابی» راهکار شناسایی کرونای انگلیسی/ مردم وحشت نکنند؛ نوع جدید کرونا فقط واگیردار تر است

استاد اپیدمیولوژی با توصیه به اینکه مردم باید نسبت به انتقال بیماری به دیگران نگران باشند،گفت: برای شناسایی یک گونه مشخص از ویروس کرونا باید از روش های توالی یابی ژنتیک استفاده کرد.
روش‌های «توالی‌یابی» راهکار شناسایی کرونای انگلیسی/ مردم وحشت نکنند؛ نوع جدید کرونا فقط واگیردار تر است
به گزارش شستون؛دکتر مسعود یونسیان، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در رابطه با شیوه کشف و شناسایی بیمارانی که به کرونای انگلیسی مبتلا شده اند و یا مشکوک به وجود ویروس جهش یافته اند اظهار کرد: برای تشخیص کرونا از آزمایش پی‌سی‌آر یا آزمایش ژنتیکی ته حلق که در بسیاری از مراکز کشور امروز موجود است، استفاده می شود.
 
وی افزود: اگر بخواهیم یک گونه مشخص از ویروس کرونا را شناسایی کنیم، در این صورت باید از روش های توالی یابی ژنتیک استفاده کرد و دستگاه های خاصی هستند که در برخی از مراکز درمانی این دستگاه ها وجود دارد و گونه انگلیسی را شناسایی می‌کنند.
 
 
تصویر آرشیوی مربوط به آزمایش تعیین توالی ژنوم ویروس کرونا است
 
 
استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تفاوت هزینه‌های پرداختی تست کرونای چینی و انگلیسی، عنوان کرد: در مراکز دولتی هزینه‌های تست کرونا از سوی مردم پرداخت می‌شود، اما در مجموع هزینه های آزمایش تست پی‌سی‌آر در کرونای انگلیسی بیشتر از تست کرونای چینی است.
 
وی در توصیه‌ای به مردم، اظهار کرد: مردم سعی کنند از وجود ویروس کرونا و انواع انگلیسی و آفریقایی کرونا سردرگم وحشت زده نباشند؛ چراکه علائم بیماری و شیوه های مقابله با بیماری کرونا با دیگری متفاوت نیست، گرچه عده ای گفته اند کشندگی و شدت آن بیشتر است؛ اما این تأیید شده نیست و تنها می توان سرایت پذیری و واگیرداری آن را بالا دانست.
 
وی تاکید کرد: مردم باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند و  نسبت به انتقال این ویروس به دیگران نگران باشند.
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 21940
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *