800
۰
فرمانده سپاه سراوان مطرح کرد؛

بسیج دانش آموزی نهاد انسان ساز و کانون تربیت جوانان انقلابی/ دانش آموزان مدافعان آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند

احمد مالدار گفت: از آنجایی که دانش آموزان مدافعان آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می روند به همین دلیل دشمن تلاش دارد تا در بعد فرهنگی روی این نسل تاثیر گذارد‌.
بسیج دانش آموزی نهاد انسان ساز و کانون تربیت جوانان انقلابی/ دانش آموزان مدافعان آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند
احمد مالدار فرمانده سپاه سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: در تاریخ هر ملتی روزهای خاصی وجود دارد که یا آور  رویداد ها و  وقایع مهمی است که هشتم آبان ماه سالروز به شهادت رسیدن شهید حسین فهمیده در هشت سال دفاع مقدس یکی از آن روزها محسوب می شود که به عنوان روز بسیج دانش آموزی و هفته بسیج دانش آموزی نام گرفته است.

وی افزود: از آنجایی که در سرگذشت هر جامعه ای افرادی وجود داشتند که حماسه های مختلف را  خلق کردند، ایران اسلامی از این قاعده مستثنی نبوده و اسطوره ها و الگوهای بی شماری به ویژه در هشت سال دفاع مقدس داشته که وظیفه مسئولین و دست اندرکاران فرهنگی این است که جانفشانی های دلیر مردان آن زمان را به نسل جوان بازگو کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: شهید حسین فهمیده نوجوان ۱۳ ساله ای که در آن دوران به کمر خود نارنجک بست و به زیر تانک دشمن رفت و خون خود را نثار ارزش های انقلاب اسلامی کرد که بسیج دانش آموزی دلیر مردی این نوجوان را سرلوحه کاری و الگوی راستین خود قرار داد.

مالدار اذعان کرد: بسیج دانش آموزی را می توان کانون تربیت جوانان و نوجوانان انقلابی دانست چرا که می توان درس های شهادت، شهادت طلبی، ایثار، فداکاری، ولایت مداری و ولایت پذیری را در برنامه های فرهنگی و اجتماعی این سازمان آموخت.

وی اظهار کرد: با برنامه ریزی مناسبت و الگو سازی می توان بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی کرد چرا که بسیج دانش آموزی یک نهاد ارزشی و انسان ساز است.

فرمانده سپاه شهرستان سراوان گفت: دانش آموزان مدافعان آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند که به همین منظور دشمن با راه اندازی جنگ فرهنگی در بستر فضای مجازی در تلاش است تا خرده فرهنگ های بی ارزش خود را وارد فرهنگ غنی ایرانی اسلامی کند تا از این طریق بتواند میان نسل جوان و انقلاب فاصله ایجاد کند.

مالدار افزود: در این عرصه تقویت بنیه علمی بسیجیان بسیار ضرورت دارد لذا می طلبد پایگاه های بسیج در سطح مدارس علاوه بر ترویج فرهنگ شهادت طلبی، بصیرت سیاسی، حفظ ارزش ها و معارف اسلامی، ایثار و ولایت مداری به تقویت بنیه علمی نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

وی اذعان کرد: حال به منظور پاسداشت هفته بسیج دانش آموزی برنامه ها متنوعی از جمله اجرای رزمایش پدافند غیر عامل، دیدار با امام جمعه سراوان، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرایی خواهد شد.


انتهای پیام/
يکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 23897
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *