800
۱
دبیر سمن میثاق زندگی روشن مطرح کرد:

نداشتن شغل و مسکن سد راه ازدواج جوانان

دبیر سمن میثاق زندگی روشن گفت: نداشتن شغل مناسب، نداشتن مسکن، ناتوانی در تهیه ملزومات ازدواج و ..... همچون سدی مانع ازدواج جوانان محسوب می شوند و باعث دوری و تردید جوانان به ازدواج شده است.
نداشتن شغل و مسکن سد راه ازدواج جوانان
عمران بلوچ سرجو در گفتگو با شستون با اشاره به اینکه دانشجوی ارشد روانشناسی بالینی است و چندین سال مجری برگزاری کارگاه‌های پیش از ازدواج در سراوان بوده، بیان کرد: ازدواج  امری مقدس است که دین مبین اسلام تاکیدات فراوان به انجام آن داشته چرا که ازدواج سالم باعث سعادت و خوشبختی انسان می شود.

 وی افزود: زمانی که یک جوان می‌خواهد ازدواج کند اگر ویژگی‌های فردی همچون دینداری، رشد عقلی، رشد اخلاقی و رشد عاطفی را در تنور وجود خود خوب صیقل دهد زندگی سرشار از مهر و محبت خواهد داشت.

دبیر سمن میثاق زندگی روشن ادامه داد: ازدواج این پیوند مقدس که تاکیدات فراوانی به آن شده اما امروز اشتیاق جوانان به انجام این امر کمرنگ شده چرا که در جامعه، جوانان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

بلوچ سرجو خاطر نشان کرد: نداشتن شغل مناسب، نداشتن مسکن، ناتوانی در تهیه ملزومات ازدواج و ..... همچون سدی مانع ازدواج جوانان محسوب می شوند و باعث دوری و تردید جوانان به ازدواج شده است. 

وی تصریح کرد: جا دارد از مسئولین ذی ربط خواستار حمایت از جوانانی که در شرف ازدواج هستند باشیم و در ستاد ساماندهی جوانان شهرستان نیز امیدواریم مصوبات خوبی به تصویب رسید تا گامی هرچند کوچک  به سمت ازدواج سالم برداشته شود.

دبیر سمن میثاق زندگی روشن افزود: طبق سخنان گهر بار حضرت رسول اکرم (ص) : بهتربن ازدواج ازدواجی است که مهریه اش کم باشد، به همگان توصیه می‌کند که هرچه ازدواج آسان گرفته شود خیر و برکت در زندگی بیشتر خواهد شد.

بلوچ سرجو گفت: متاسفانه در جامعه شاهد هستیم ازدواج‌های آنچنانی با تجملات و خرج کردن‌های بیهوده و رقابت‌های بیجا که در ازدواج‌ها جز هدر دادن سرمایه زندگی چیز دیگر عاید آنها نخواهد شد انجام می‌شود؛  لذا این رسوم غلط باید از میان جوانان برداشته شود.

وی افزود: تنها مسیر آن آگاهی دادن به جوانان و آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج در خصوص مهریه و برگزاری مراسمات ازدواج است که در این خصوص کارگاهای متوع زیادی از طرف شبکه بهداشت‌ودرمان و  موسسه‌های مردم نهاد جوانان شهرستان برگزار شده و در حال برگزار شدن است لذا به همگان توصیه می شود در این کارگاه ها حتما شرکت داشته باشند.


انتهای خبر/
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۵۱
کد مطلب: 26576
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *