800
۱
سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان‌ خبر داد:

توزیع ماسک در مناطق طوفان زده سیستان

سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان‌ گفت: ۱۱۰۰ عدد ماسک در روزهای گذشته تاکنون میان مردم توفان زده منطقه سیستان توزیع شد.
توزیع ماسک در مناطق طوفان زده سیستان
به گزارش پایگاه خبری شستون به نقل از عصرهامون، محمد مهدی سجادی بیان کرد: نیروهای هلال احمر همزمان با بروز توفان و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان با حضور در منطقه خدمات رسانی به مردم را آغاز کردند.

وی ادامه داد: با توجه به تقویت ناپایداری‌های جوی همچنان شاهد تشدید سرعت وزش طوفان گرد و خاک و در نتیجه خدمات رسانی نیروهای هلال احمر در شمال سیستان و بلوچستان هستیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گفت: نیروهای هلال احمر استان هفته گذشته از ۶ تا ۹ تیرماه نیز به یک‌هزار و ۵۷۲ آسیب دیده ناشی از توفان در منطقه سیستان در قالب ۳۴۶ خانوار امدادرسانی کردند.

سجادی تاکید کرد: خشکسالی‌های چند ساله سبب شده بادهایی که در گذشته به «موسمی ۱۲۰ روزه سیستان» یا نعمت بیکران الهی معروف بود و هوایی مطبوع و کشاورزی پرمحصول و زندگی سراسر شاد و با نشاطی را برای مردم به ارمغان می‌آورد امروز به بلای جان ساکنان این منطقه تبدیل شود.

بنا بر اعلام هواشناسی سیستان و بلوچستان، تا آخر هفته در شمال استان وزش باد شدید و گردوخاک گاهی طوفان گردوخاک پیش بینی می‌شود. طی این مدت در زاهدان و سایر مناطق مرکزی و جنوبی استان باد گردوخاک در برخی ساعات وزش بادشدید خواهیم داشت.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcfj0dyjw6dvya.igiw.html
 
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 26607
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *