800
۰
همرزم شهید بابایی مطرح کرد:

شهید بابایی شیفته خدمت بود نه تشنه قدرت

همرزم شهید بابایی گفت: شهید بابایی خلبانی مقتدر و فرمانده‌ای متعهد بود که تا شهادت تنها مصالح انقلاب و اسلام را مدنظر داشت و شیفته خدمت بود نه تشنه قدرت.
شهید بابایی شیفته خدمت بود نه تشنه قدرت
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ سرهنگ خلبان داود زنجانی در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: شهید عباس‌بابایی از جمله افرادی بود که در راه آرمان و عقیده از جان و مال خود گذشت تا به اعتلای نظام جمهوری اسلامی کمک کند، وی از خلبان‌های شجاع، غیوری بود که معمولا ماموریت‌های بسیار خطیری را خودش انجام می‌داد و به لحاظ شجاعت و فداکاری و ایثار زبانزد بود و تا آخر شهادتش هم به همین شکل ایشان رفتار کرد.

زنجانی ادامه داد: دوست داشت در آسمان خدمت و سربازی نظام مقدس جمهوری اسلامی به شهادت برسد، هیچ‌وقت نمی‌خواست بنشیند و ببیند که تنها خلبانان دیگر پرواز کنند، به همین دلیل در مأموریت‌های مختلف در دفاع از کشور در مقابل دشمن سینه سپر می‌کرد و بیشترین فشار کاری و روحی روانی را به خودش وارد می‌کرد تا اینکه به پرسنل دیگر بخواهد وارد شود.

وی افزود: از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این شهید والا مقام که سرمشقی برای همگان می‌تواند باشد، می‌توان به تواضع و فروتنی، ساده زیستی، تصمیم گیری صحیح و مناسب در شرایط مختلف، مردمداری، روحیه نظم و انضباط وی اشاره کرد.

شهیدبابایی بسیار سرسخت و شجاع بود

وی با بیان این مطلب که شهید بابایی انسان کاملی بود، تصریح کرد: عباس بابایی جزو خلبان‌های بسیار صبور، باشهامت، صادق، پاکدامن و فروتنی بود که همواره در مقابل با زیردستان خود را بدهکار آنها می‌دانست و پدرانه رفتار می‌کرد و در رفع مشکلات و گرفتاری‌ها پرسنل نیز تلاش می‌کرد ولی مقابل دشمنان بسیار سرسخت شجاع بود.

همرزم شهید خاطر نشان کرد: نکته مهم در مورد خصوصیات بارز شهید بابایی ثابت قدم بودن وی در اعتقادات، روش‌ها و سیر زندگی‌اش بود،  مبنای فکری شهید بابایی مکتب سرخ حسینی و راه سبز مهدوی بود و این چیزی است که دشمن را به هراس انداخته و تا زمانی که این منطق در بین ما وجود دارد دشمن نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

وی افزود: شهید بابایی برای گذراندن دوره خلبانی به آمریکا رفت و پس از بازگشت با ورود هواپیماهای پیشرفته f۱۴ به نیروی هوایی، وی که جزو خلبان‌های تیزهوش و ماهر در پرواز با هواپیمای شکاری اف پنج بود، به همراه تعداد دیگری از همکاران برای پرواز با هواپیمای f ۱۴ انتخاب و به پایگاه هوایی اصفهان منتقل شد.

زنجانی ادامه داد: نیروی هوایی با کمبود خلبان در هواپیمای f۱۴ مواجه بود که شهیدبابایی طرحی را ارائه کرد که بر مبنای آن تعدادی از خلبانان ماهر هواپیمای اف پنج برای آموزش پرواز با f۱۴ انتخاب شوند و بر روی این هواپیما انتقال پیدا کنند و خودش مشغول انتخاب خلبانان شد و تعدادی از خلبانان ماهر اف پنج برای این کار انتخاب شدند در آن زمان این طرح بسیار برای نیروی هوایی و ادامه پروازهای اف ۱۴ حیاتی بود که با تدبیر بابایی این طرح با موفقیت کامل انجام شد و من هم جزو ۲۰ نفر انتخابی بودم.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های بارز اخلاقی و شخصیتی شهید سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی بیان کرد: درواقع شهید بابایی مجری فرمان معروف امام علی(ع) به مالک اشتر بود.

زنجانی تاکید کرد: عده‌ای تنها شعار خدمت به مردم را سر می‌دهند در صورتی که شیفتگان قدرت هستند، شهید بابایی شیفته خدمت به مردم بود، شهید بابایی سنبل این شعار بود که «ما شیفتگان خدمتیم، نه تشنگان قدر»، برخلاف برخی مسؤلان تشنه قدرت نبود.

تخصص و قابلیت فوق‌العاده‌ای داشت

زنجانی ادامه داد: شهیدبابایی برای پیشرفت سریع عملیات‌ها و حسن انجام امور، تنها به نظارت اکتفا نمی‌کرد، بلکه شخصا پیشگام می‌شد و در جمیع مأموریت‌های جنگی طراحی شده، برای آگاهی از مشکلات و خطرات احتمالی، اولین خلبان بود که شرکت می‌کرد و بیشتر ماموریت های برون مرزی را داوطلبانه انجام می‌داد.

وی خاطرنشان کرد: شهيد بابايي در منزل يک تلويزيون ۱۴ اينچ سياه و سفيد داشت و دکتر روحاني، جانشين فرمانده قرارگاه خاتم الانبيا(ص) از اين موضوع آگاه بود که به منظور ارج نهادن به زحمات بابایی، يک دستگاه تلويزيون رنگی به منزلشان مي‌فرستد، فرزندان بابايی با ديدن تلويزيون رنگی خوشحال مي‌شوند، و چون بچه‌ها منتظر بودند تا پدر از راه برسد و اجازه باز کردن کارتن تلويزيون رنگي را بدهد، شهيد بابايي با شگرد خاصی، سر بچه‌ها را گرم می‌کند و در اوج بازی و خوشحالی،‌ به فرزندانش گفت فرزندانم در اين شرايط، خانواده‌هايی هستند که پدران‌شان را از دست داده‌اند و تلويزيون هم ندارند و چون خداوند به شما نعمت پدر را داده، پس بهتر است اين تلويزيون را به بچه هايی بدهيم که پدر ندارند، و این‌گونه از خودگذشتگی و رشادت داشت.

همرزم شهید بابایی در مورد نحوه شهادت شهیدتیمسار عباس بابایی افزود: صبح روز پانزدهم مرداد ماه روز عید قربان همراه یکی از خلبانان نیروی هوایی سرهنگ نادری شناسایی منطقه و تعیین راه کار اجرای عملیات، با یک فروند هواپیمای آموزشی اف پنج از پایگاه هوایی تبریز به پرواز درآمد و وارد آسمان عراق شد و پس از انجام دادن مأموریت، به هنگام بازگشت، در آسمان خطوط مرزی، هدف گلوله‌های تیربار ضد هوایی قرار گرفت و از ناحیه سر مجروح شد و بلافاصله به شهادت رسید.

وی ادامه داد: نتوانستیم شهیدان به ویژه امثال شهید عباس بابایی را به نسل جوان که دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند و در شرایط امروز که دشمن دست به ترور عقاید جوانان ما زده و دنبال به انحراف کشیدن و تحریف دفاع مقدس است، معرفی کنیم، یکی از راه‌های جلوگیری از تحریف دفاع مقدس معرفی ابعاد شخصیتی شهدا به ویژه فرماندهانی همچون شهید عباس بابایی است.

انتهای خبر/
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 26684
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *