800
۰
رئیس مرکز بهداشت شهرستان سراوان:

آغاز مرحله دوم واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در سراوان

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سراوان از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون تکمیلی قطره فلج اطفال از چهاردهم بهمن‌ماه در سراوان و گلشن خبر داد.
آغاز مرحله دوم واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در سراوان
علی‌اصغر عربشاهی در گفتگو با شستون بیان کرد: واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال باهدف قطع زنجیره انتقال ویروس وحشی فلج اطفال برگزار خواهد شد.

وی افزود: نوبت اول این طرح ۱۶ لغایت ۱۹ دی‌ماه با حضور فعال کارکنان حوزه بهداشت و درمان انجام گردید و مرحله دوم آن از تاریخ ۱۴ بهمن‌ماه آغاز و به مدت چهار روز کاری ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز بهداشت سراوان ادامه داد: در اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال، بالغ بر ۴۵ هزار کودک زیر پنج سال ایرانی و غیرایرانی در مناطق شهری و روستایی تحت پوشش به‌ویژه حاشیه شهر و روستاها و مناطق سیاری و صعب‌العبور توسط ۲۱۹ تیم بهداشتی به‌صورت اکتیو واکسینه خواهند شد.

عربشاهی تصریح کرد: هم‌جواری استان با دو کشور بومی این بیماری افغانستان و پاکستان بر اهمیت اجرای این طرح در استان افزوده است.

وی خاطرنشان کرد: امید است شهروندان عزیز همچون ایام گذشته با تیم های سلامت نهایت همکاری را داشته باشند تا باهمت هم شاهد بروز هیچ موردی از فلج اطفال در کشور عزیزمان نباشیم.

انتهای خبر/
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 27233
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *