800
۰
با نزدیک‌شدن به ایام نوروز؛

کمیته التور در مرکز بهداشت سراوان تشکیل جلسه داد

رئیس مرکز بهداشت سراوان گفت: باتوجه‌به نزدیک‌شدن به ایام نوروز و همچنین فصل گرما کمیته التور باهدف آمادگی هر چه بیشتر در برابر این بیماری در سراوان تشکیل شد.
کمیته التور در مرکز بهداشت سراوان تشکیل جلسه داد
علی‌اصغر عربشاهی در گفتگو با شستون بیان کرد: در پی شیوع گرما و نزدیک‌شدن به ایام نوروز و افزایش سفرها و احتمال بروز موارد بیماری‌های اسهالی در منطقه و باهدف آمادگی هر چه بیشتر در برابر طغیان این گونه بیماری‌ها، کمیته بیماری‌های منتقله از آب و غذا (با اولویت التور) با حضور کلیه مسئولین مربوط در مرکز بهداشت سراوان برگزار شد.

وی افزود: بیماران التور به طور مشخص دچار اسهال آبکی حاد همراه با دهیدراسیون می‌شوند و می‌توان آنها را با مایع درمانی خوراکی و یا تزریقی به‌صورت موفق درمان کرد.

رئیس مرکز بهداشت سراوان با بیان اینکه آموزش مردم درباره استفاده از غذا و آب سالم و هم چنین اهمیت شست‌وشوی دست‌ها از بروز موارد جدید جلوگیری می‌کند، ادامه داد: در این جلسه بر اقدامات پیش از همه‌گیری، شامل هماهنگی بین‌بخشی و درون بخشی، آموزش و بازآموزی نیروی انسانی فعال در جامعه، تشدید نظارت و پایش کیفیت آب و مواد غذایی به‌خصوص در غذاخوری‌ها، استخرها، نانوایی‌ها و... تأکید شد.

عربشاهی گفت: اقدام و پیگیری به هنگام در خصوص رفع مشکلات احتمالی، شناسایی دقیق مناطق و گروه‌های پر خطر، هم چنین اهمیت بیماری التور در نظام مراقبت کشوری از دیگر مواردی است که می‌بایست موردتوجه باشد و در جلسه به آن اشاره شد.

انتهای خبر/
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۱۶
کد مطلب: 27299
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *