800
۰
رئیس بهزیستی سراوان خبر داد

آغاز طرح غربالگری تنبلی چشم در سراوان/ سنجش بیش از 24 هزار کودک سه تا 6 سال در این طرح

رئیس بهزیستی شهرستان سراوان گفت: با آغاز طرح غربالگری تنبلی چشم بیش از 24 هزار کودک سه تا 6 سال در سطح این شهرستان مورد معاینه قرار می گیرند.
آغاز طرح غربالگری تنبلی چشم در سراوان/ سنجش بیش از 24 هزار کودک سه تا 6 سال در این طرح
عبدالعزیز ارباب در گفت وگو با شستون با اشاره به آغاز طرح سنجش تنبلی چشم در سراوان، اذعان داشت: کودکان در سه تا 6 سال در طرح غربالگری تنیلی چشم به صورت کاملا رایگان مورد معاینه قرار می گیرند.
 وی با بیان اینکه سال گذشته 17 هزار و 500 کودک سه تا 6 سال مورد ارزیابی غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند، افزود: از این تعداد 400 کودک مشکوک به این بیماری بودند که برای 126 کودک عینک تجویز و 11 کودک جهت جراحی به پزشک متخصص ارجاع داده شد.
رئیس بهزیستی سراوان با اشاره به اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از 24 هزار کودک مورد معاینه قرار گیرند، خاطر نشان کرد: همزمان با آغاز این طرح 86 پایگاه سنجش در سطح شهرستان سراوان، بخش بم پشت و جالق فعال شده است.
ارباب به شهروندان توصیه کرد تا ضمن در دست داشتن شناسنامه کودکان سه تا 6 سال، به مراکز بهداشت و درمان و مهد های کودک و پیش دبستانی ها مراجعه کنند، همکاری لازم را با این اداره تاپایان طرح داشته باشند.

شهین سرداربر کارشناس اداره بهزیستی شهرستان سراوان در ادامه و در گفت و گو با شستون اظهار داشت: این طرح هر ساله با هدف پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در سراسر کشور برگزار می شود.
 وی افزود: در این طرح کودکان سه تا 6 سال از نظر سلامت و تنبلی چشم مورد معاینه قرار می گیرند.
 کارشناس شهرستان سراوان با بیان اینکه طرح غربالگری تنبلی چشم از اول آبان آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد، اضافه کرد: کودکان پس از معاینه، در صورت ابتلا به تنبلی چشم به پزشک متخصص ارجاع داده می شوند.
سرداربر اذعان داشت: آمبیلیوبی یا انحراف چشمی اگر در کودک درمان نشود، در بزرگسالی به کم بینایی و نابینایی دچار می شود که سن طلایی درمان این بیماری سه تا 6 سال می باشد.


انتهای پیام/
پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 9156
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *