800
۰
در۱۴مرداد انجام می شود؛

اجرای عملیات سم پاشی ابقایی در شهرستان سراوان

عملیات سم پاشی ابقایی در راستای از بین بردن پشه مالاریا توسط کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان در ۱۴مرداد سال جاری انجام می شود.
مالاریال
مالاریال
محمد صالح نوشیروانی کارشناس مالاریا در شبکه بهداشت و درمان سراوان در گفت و گو با شستون از برگزاری عملیات سمپاشی ابقایی در شهرستان سراوان خبر داد و بیان داشت: این عملیات در ۹گروه در مرکز بهداشت درمانی یک و۲ شهری و در روستاهای جهاد آباد، دزک، محمدی، اسفندک، کوهک، کشتگان، سیرکان، کله گان و ناهوک در ۱۴ مرداد سال جاری انجام می شود.
وی در ادامه افزود: عملیات سم پاشی ابقایی در جهاد آباد با حضور فرماندار،مسئولین دستگاه های اجرایی ، اعضای شوراهای محل، دهیاران و امامان جمعه و جماعت رسما افتتاح می شود.
کارشناس مالاریا در شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان با بیان اینکه عملیات فوق در ۶۱ کانون برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: ۲۴ساعت قبل از انجام عملیات به کلیه مناطق مسکونی اعلام خواهد شد تا اماکن انسانی و حیوانی را تخلیه کنند.
محمد صالح نوشیروانی با بیان اینکه انتظار است مردم با پرسنل شبکه بهداشت و درمان در بخش مالاریا همکاری لازم را داشته باشند، تصریح کرد: در صورتیکه پوشش عملیات سم پاشی کمتر از ۸۵ درصد باشد و یا مردم منطقه همکاری لازم را در خصوص تخلیه اماکن نداشته باشند، عملیات متوقف خواهد شد.
وی هدف اصلی از اجرای عملیات سم پاشی را از بین بردن پشه مالاریا از اماکن انسانی عنوان کرد و اذعان داشت: فاکیام سم مورد استفاده در این مرحله است که بسیار موثر بوده و اثر ابقایی طولانی دارد.
انتهای پیام/1319
چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 1761
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *