800
۰
مسئول حوزه علمیه جالق:

ربا خواری، یکی از بزرگترین حرامات اسلامی/بانکداری باید دور از ربا خواری باشد

مسئول حوزه علمیه جالق گفت: ربا خواری یکی از بزرگترین حرامات قطعی در اسلام است.
fdhb
fdhb
مولوی مجیب الرحمان رئیسی مسئول حوزه علمیه جالق در خصوص سالروز بانکداری اسلامی در گفت و گو با خبرنگار شستون با بیان اینکه بانکداری باید براساس احکام اسلامی باشد، گفت: ربا خواری یکی از بزرگترین حرامات قطعی در اسلام است.
وی با اشاره به آیات قرآن افزود: آنان که ربا می خورند در روز قیامت کور و دیوانه خواهند شد.
مسئول حوزه علمیه جالق با بیان اینکه در مذهب اهل تشیع و تسنن ربا خواری حرام است، اظهار داشت: بانکداری اسلامی باید به دور از ربا حواری باشد.
وی با اشاره به اینکه انسان ربا خوار در اسلام مورد بازخواست قرار می گیرد، بیان داشت: بانک هم در صورت رباخواری مجرم است.
مولوی رئیسی استفاده از قواعد فقهی، فقه اسلامی را از اصول بانکداری دانست و تصریح کرد: وام دادن باید بدون سود و بهره باشد.
وی در پایان گفت: توصیه من به مسئولین بانکی این است که طی جلساتی با علما مشکلات بانکداری را حل کرده تا مردم دچار گناه نشوند.
اسفندیار بارکزهی مسئول بانک ملت شعبه مرکزی سراوان در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار شستون انعقاد قرارداد بین مشتری و بانک و مشارکت بانک با مردم را از اصول اسلامی دانست و گفت: معامله برد برد عمومی ترین وظیفه بانک است.
وی در ادامه جمع آوری وجوه مردم و به کار بردان آن در چرخه تولید را از وظایف بانکداری عنوان کرد و بیان داشت: ربا حرام است.
مسئول بانک ملت سراوان با اشاره به اینکه وام دریافتی مشتری از بانک به صورت وکالتی است، اظهار داشت: بانک در واقع در سرمایه گزاری وکیل مشتری است.
وی در ادامه افزود: بانک در دادن وام به مشتری مشارکت دارد.
بارکزهی ایمان، وجدان و آبروی فردی را از موانع فساد بانکی دانست و تصریح کرد: منابع مالی فراوان هیچ گونه تاثیری بر روی افکار و اعمال من ندارد.
وی در پایان گفت و گو گفت: مردم به بانک ها اعتماد کنند و با سرمایه گزاری در بانک باعث رونق اقتصادی و فعال سازی بنگاه های کارآفرینی شوند.
 
انتهای پیام/1675
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب: 2423
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *