800
۰

عبور ظریف حامیان دولت و اصلاح طلبان از روحانی/ ریزش آرا پس از افشای فیش های نجومی

حامیان دولت و اصلاح طلبان با ظرافت! در حال عبور از روحانی و طرح یک نفر دیگر برای جایگزینی او در انتخابات 96 هستند.
whgsdfh
whgsdfh
به گزارش شستون به نقل از دانا، انتقادها از دولت یازدهم و عملکرد آن در حوزه های مختلف رو به فزونی است. از گوشه و کنار کشور و از جریان های سیاسی مختلف انتقادهایی از این دولت شنیده می شود که بدون شک برای دولت در انتخابات سال آینده گران تمام خواهد شد. 
 
این انتقادها از حسن روحانی به حدی افزایش داشته است که شرایط سختی را برای حسن روحانی در سال آینده پیش بینی می شود. این وضعیت که حاصل ناکارآمدی کابینه اوست به شدت به سبد آرای روحانی صدمه وارد کرده است.
 
این شرایط حتی برای اصلاح طلبان نیز برای رو به وخیم شدن است. در این جریان سیاسی که در انتخابات سال 92 از حسن روحانی حمایت کرد، امروز افرادی هستند که به انتقاد از حمایت از روحانی پرداخته اند.
 
عباس عبدی یکی از فعالان این جریان چندی پیش به انتقاد از گره زدن سرنوشت اصلاح طلبان به روحانی پرداخت و گفت: اصلاح‌طلبی که سرنوشت خودش را به وضعیت دیگران گره زده باشد، همان بهتر که نباشد. نمی‌دانم این فقدان اعتماد به نفس از چه زمانی مثل خوره به جان آنان افتاده و یک روز سرنوشت خود را به هاشمی گره زدند، یک روز به روحانی و یک روز دیگر... نیرویی که سرنوشت او را دیگران رقم بزنند ارزش پیشرو نامیدن ندارد.
 
تیر خلاصی با قدرت فیش های نجومی
 
در این میان جریان افشای فیش های نجومی اوج افت جایگاه دولت یازدهم در میان مردم بود. این وضعیت به اندازه ای برای دولتی ها گیج کننده بود که برای حل آن به اقدامات متناقض دست زدند.
 
حسن روحانی در اولین اقدام در بیانیه ای وعده پیگیری داد. اما چندی بعد سخنگوی دولت دریافت کنندگان این حقوق های نجومی را ذخیره نظام دانست.
 
این شرایط از آنجا که انتقادها را فارغ از جریان های سیاسی به دنبال داشت برای دولتی بسیار گران تمام شد.
 
عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص فیش های نجومی گفته بود: فیش حقوقی برخی از روسای بانک‌ها نوعی توهین به شعور ایرانی ها است. اینکه اطلاع نداشته اند عذری بدتر از گناه است، اما در واقع وقتی که رییس یک بانک بجز انواع و اقسام استفاده‌ها از موقعیت اداری و تبادل رانت با نهادها و حتی افراد دیگر، می‌تواند سالانه یک میلیارد درآمد داشته باشد، طبیعی است که تمام کوشش خود را صرف بقا در این پست کند.
 
عبدی تصریح کرد: متاسفانه دولت هیچ برنامه روشنی برای مبارزه با فساد اداری ندارد.
 
طرح جایگزینی ظریف به جای روحانی
 
فضای امروز برای دولت و جریانی که از آن به عنوان حامی دولت یاد می شود اصلا مساعد نیست به طوری که به هر شیوه ای برای اتمام انتقادها از مدیریت حسن روحانی اقدام شده است اما انتقادها کماکان ادامه دارد.
 
در این میان مطرح شدن نام جواد ظریف برای جایگزینی روحانی در انتخابات 96 هم در این راستا ارزیابی می شود.
 
 محسن غرویان از افراد نزدیک به جریان حامی دولت گفته است: برای اولین بار است که این موضوع را می گویم؛ نظر جمعی از علما، مدرسین و روحانیون اعتدالی در قم این است که آقای ظریف در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شوند، البته کاندیدای اول ما اقای دکتر روحانی است و انچه گفتم تنها در صورتی است که فشارها بر روی دکتر روحانی افزایش یابد.
 
به نظر می رسد که جریان حامی دولت بیش تر از این نمی خواهد آسیب هایی که مدیریت حسن روحانی در دولت به آن ها زده است را تحمل کنند و پس از اصلاح طلبان، حامیان دولت نیز به دنبال کنار گذاشتن حسن روحانی برای حفظ بقای سیاسی خود هستند.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 2502
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *