800
۰
مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان خبر داد؛

صدور شناسنامه مکانیزه برای ۸۲ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان

رضا راحت دهمرده بابیان این که ۸۲ درصد از جمعیت سیستان و بلوچستان در حال حاضر دارای شناسنامه مکانیزه هستند، گفت: تاکنون نزدیک به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار جلد شناسنامه جدید در استان صادر شده است.
صدور شناسنامه مکانیزه برای ۸۲ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان
به گزارش شستون؛ رضا راحت دهمرده، مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: تحقق نظام هویتی هوشمند و تمام الکترونیک و ارتقای سطح سازمان در کشور هدف اصلی ماست که این امر با همت، تلاش و همیاری و همکاری تمام کارکنان سازمان محقق خواهد شد.

وی با اشاره به صدور شناسنامه های جدید افزود: از دهه ۸۰ به بعد سازمان ثبت احوال شناسنامه های جدیدی صادر کرد که مکانیزه بوده و شناسنامه های جلد قرمز که اطلاعات آن به صورت دستی وارد می شد دیگر صادر نشد.


راحت دهمرده تصریح کرد: ۲ مدل شناسنامه مکانیزه زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال وجود دارد و براساس برنامه ریزی های انجام شده نوجوانان ۱۵ سال که قصد عکس دار کردن شناسنامه را دارند در اولویت تعویض و صدور شناسنامه مکانیزه هستند.

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان اذعان کرد: افرادی که مشخصات هویتی آن ها تغییر و یا شناسنامه آن ها مفقود می شود بعد از مهلت مقرر قانونی یک ماه باید برای صدور شناسنامه مکانیزه اقدام کنند.

وی گفت: ۸۲ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان شناسنامه مکانیزه و ۱۸ درصد آنها شناسنامه غیر مکانیزه دارند و برخی سازمان ها و دستگاه ها برای بروز کردن اطلاعاتی مانند گذرنامه باید شناسنامه مکانیزه داشته باشند.

راحت دهمرده ادامه داد: از دهه ۸۰ فراخوان برای تعویض شناسنامه داده نشده و شناسنامه های قبلی به قوت خود باقی است و افرادی که به سن ۱۵ سال می رسند شناسنامه جدید به آنها داده می شود و افرادی که به سن ۳۰ سال می رسند به دلیل عدم مغایرت در چهره در دستگاه های دولتی باید شناسنامه آنان عوض شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه صدور شناسنامه برای افراد زیر ۱۸ سال توسط پدر، مادر و یا جد پدری در شعب ثبت احوال استان صادر می شود خاطر نشان کرد: مدت زمان صدور شناسنامه حداقل یک و حداکثر ۳ روز است.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب: 25878
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *