800
۰
راوی صادق مدافعان حرم؛

"محسن خزائی" اولین شهید مدافع حرم رسانه ملی/ او سمبل روایتگران مقاومت شد

شهید محسن خزایی اولین خبرنگار شهید مدافع حرم رسانه ملی، زیباترین راوی صادق مدافعان حرم بود و توانست تصویری واقعی از مظلومیت مردم سوریه را به جهانیان نشان دهد.
"محسن خزائی" اولین شهید مدافع حرم رسانه ملی/ او سمبل روایتگران مقاومت شد
به گزارش شستون به نقل از عصرهامون؛ ۶ سال از عروج مردی می گذرد که شجاعانه و به عشق دفاع از حرم از خانه و خانواده گذشت و در سوریه راوی نبرد شجاعانه رزمندگان اسلام با تکفیریهای داعشی شد.

محسن خزائی خبرنگار شهیدی که از خطه مردمان صبور و غیور سیستان و بلوچستان برای ثبت ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام در دفاع از حرم حضرت زینب (س) راهی سوریه شد.

رخشانی همسر شهید محسن خزائی می گوید: محسن  از سال ۹۰ تا آبان ۹۵ که به شهادت رسید حدود پنج سال و نیم در سوریه بود همیشه در صحبت هایش از شهدای مدافع حرم می گفت، از حرم های حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س)  چون در زمان دفاع مقدس نتوانسته بود در جنگ حضور یابد، از این که حالا توفیق حضور در این میدان جهاد را یافته بود واقعا خوشحال و راضی بود و همیشه می‌خواست برای این که به آرزویش یعنی شهادت برسد، برایش دعا کنم. 

وی می افزاید: از این رو، چون دریافته بودم که او این مسیر را در جهت رسیدن به اعتقادات و باورهایش انتخاب کرده هیچ گاه مانعش نمی شدم و چه بسا شرایط زندگی را به گونه ای فراهم کردم که او در این راه موفق باشد.


 
همسر این شهید خبرنگار مدافع حرم خاطر نشان می کرد: گنبد حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) تا سالهای سال بیرق و پرچمی نداشت تا اینکه محسن در سفر به مشهد مقدس دو بیرق بزرگ و زیبا را خریداری کرده و پس از رایزنی هایی که انجام داد برای اولین بار پایه گذار و بانی نصب بیرق بر گنبد حرم این دو بزرگوار شد.
 
 
همکاران و دوستانش می گویند زمانی که برای انتقال وسایل شهید محسن به سوریه سفر کردیم همه همسایه ها دورمان را گرفتند و از خُلق و خوی صمیمی و مهربانانه محسن حرف های زیادی می زدند و شیعیان سوری می گفتند که محسن در کنار کار خبر و گزارش گیری، خدمات دیگری به این مردم کرده بود که هیچ کس از آنها اطلاعی ندارد.

شهید محسن خزایی در سال ۸۳ به عنوان مدیر باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان انتخاب شد و اوج فعالیت این شهید زمانی بود که جریان تکفیری گروهک جند الشیطان در جنوب شرق فعال شده بود و حتی وی یک‌بار از کمین گروهک تکفیری در حادثه تروریستی تاسوکی نجات یافت.

شهید خزایی پس از موفقیت در باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان، در سال ۸۷ به عنوان مدیر خبر گیلان معرفی شد و پس از انجام فعالیت‌های تخصصی و حرفه‌ای خبر، برای ادامه خدمت  در سال ۹۰ به سوریه اعزام شد.

وی سرانجام در ۲۲ آبان ۱۳۹۵ هنگام تهیه گزارش در حلب سوریه مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب: 25882
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *