800
۰
رویای دیرینه ای که محقق شد؛

روشن شدن مشعل گاز در خاش/ ایستگاه بعدی؛ چابهار و کنارک تا آخر پاییز

عملیاتی شدن وعده های دولت سیزدهم یکی پس از دیگری در سیستان و بلوچستان در حال محقق شدن است .
روشن شدن مشعل گاز در خاش/ ایستگاه بعدی؛ چابهار و کنارک تا آخر پاییز
به گزارش شستون به نقل از عصرهامون؛ بیش از یک سال است که از سفر رییس جمهور به سیستان وبلوچستان میگذرد سفری که بسیاری از آمال مردمان سرزمین نخل و آفتاب را محقق کرد آرزو هایی که دیگر رنگ واقعیت گرفته و بار دیگر امید را دل های مردمی که سال ها در انتظار بودند محقق کرد.
 
مردم شهرستان خاش سال‌ها بود که در انتظار روشن شدن مشعل امید در شهرشان بودند تا گاز به این شهرستان برسد اما این امر برای مردم این شهرستان تبدیل به آرزویی محال شده بود، گام های استوار و مصمم دولت برای تحقق وعده رییس جمهور و توسعه همه جانبه شهرستان خاش سیستان و بلوچستان نوید دهنده آینده‌ای روشن و زندگی همراه با امید و آسایش مردم در این منطقه مرزی است.
 
پس از گذشت سالها، دولت سیزدهم عزم خود را جزم و با اجرایی کردن پروژه های زیربنایی نوید توسعه و پیشرفت منطقه را داده و مردم را به آینده و حمایت های ویژه دولتمردان امیدوار کرده است.
 
 دولت مردمی رییسی با شعار تحقق آمال مردم روی کار آمد که مسلما یکی از وعده های آن گاز رسانی به شهرستانی در دل کوه های سر به فلک کشیده تفتان بود .
 
یکی از مصوبات که البته مطالبه مردم نیز محسوب می شد، گاز رسانی به شهرستان های استان از جمله خاش بود که با عزمی جهادی و پشتیبانی دولت صورت گرفت همه در میدان آمده و دست به دست هم دادند تا گاز به خاش برسد که رسید .

به همت دولت سیزدهم گازرسانی به ۷۵ هزار نفر از ساکنان شهر خاش سیستان و بلوچستان آغاز شد
 
گازرسانی به خاش بطول ۱۰۴ کیلومتر از ایرانشهر به پالیزان با قُطر لوله ۲۰ اینچ و از پالیزان به خاش با قُطر لوله ۱۶ اینج  به طول ۴۲ کیلومتر و انتقال گاز از خاش به میرجاوه به طول ۱۱۰ کیلومتر و با قُطر لوله ۱۰ اینچ انجام شده است.
 
علاوه‌بر این کارخانه سیمان خاش نیز از گاز بهره‌مند و از تردد ماهیانه بیش‌از ۲۵۰ کامیون حامل سوخت مورد نیاز کارخانه جلوگیری و موجب کاهش ترافیک می‌شود.
 
 از روشن شدن مشعل امید اینبار در خاش تا بسیج شدن تمام کشور برای گاز رسانی به شهرستان های سیستان وبلوچستان
 
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همه ظرفیت های گازی کشور در این خطه بسیج شده‌اند تا شهرستان های این استان به سرعت از این نعمت الهی بهره مند شود.
 
حسین مدرس خیابانی اظهار کرد: هر کار بزرگی که در حال انجام است رد پایی از جهاد نصر در آن دیده می‌شود که نشان میدهد رزمندگان دفاع مقدس هنوز پای کار هستند.
 
وی افزود: حضور پیمانکاران قدرتمند نوید کاهش طول عمر پروژه ها در استان را می دهد.
 
استاندار با تاکید بر اینکه اقدام به موقع و همراهی مردم در سرعت پروژه ها تاثیر فراوانی دارد، تصریح کرد: خوشبختانه همکاری مردم این استان بی‌نظیر است و مردم این خطه حتی زمین های خود را می بخشند تا پروژه اجرا شود.
 
 شهرستان های چابهار و کنارک تا آخر پاییز از نعمت گاز بهره مند خواهند شد
 
 مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در سفر چندی پیش خود به سیستان و بلوچستان گفت: اولویت ما در خدمت رسانی این است که با قوت و قدرت عقب ماندگی ها به خصوص در حوزه گازرسانی را جبران کنیم و برای تحقق این امر با بکارگیری استان های معین، شهرستان چابهار و کنارک تا آخر پاییز از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.
 
مجید چگنی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: علیرغم تلاش های بسیار همچنان برخی مناطق از خدمات شرکت گاز بهره نبرده اند که از آن جمله استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بخشی از استان کرمان هنوز از نعمت گاز بهره مند نشده اند.
 
وی بیان کرد: به عنوان مسئول در حوزه انرژی از مردم عذرخواهی می کنم که در این حوزه دیر شده است و مردم از خدمت گازرسانی بهره مند نشده اند.
 
معاون وزیر نفت افزود: به دنبال تاکیدات رییس جمهور، مدیران در یکسال گذشته با روحیه جهادی و انقلابی ثابت کردند که با تلاش شبانه روزی می خواهند عقب ماندگی ها را جبران کنند.
 
وی ادامه داد: در حوزه گازرسانی به این دیار با استفاده از استانهای معین جهت همکاری در امر گازرسانی،این نوید را می دهیم که طی یک یا دو سال آینده بتوانیم بخش اعظم استان را گازرسانی کنیم.
 
چگنی افزود: برای تحقق این امر استان های خراسان رضوی و جنوبی در شهرستانهای جنوبی مسئولیت دارند و استان فارس در پروژه گازرسانی شهرستان خاش و مسئولیت شهرستانهای شرقی از جمله سراوان بر  عهده استان یزد و استان گیلان برای گازرسانی به  منطقه سیستان به کار گرفته شده اند.
 
وی ادامه داد: اگر احساس شود که برای حضور استان های دیگری در امر گازرسانی ظرفیت وجود دارد از استانهای دیگر نیز به عنوان استان معین کمک خواهیم گرفت تا پروژه های گازرسانی هرچه سریعتر به پیش رود.
 
مدیر عامل شرکت گاز ایران تصریح کرد: خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار تا اخر پاییز به بهره برداری خواهد رسید و شهرستان چابهار و کنارک از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهد شد.
 
وی بیان کرد: تمام تمهیدات را بکار میگیریم تا مردم شهرستان سراوان و شهرستانهای اطراف آن نیز هرچه زودتر از نعمت گاز بهره مند شوند و این وظیفه ماست.
 
انتهای پیام/
 
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 25899
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *