800
۰
مدیر منابع طبیعی سراوان:

پارچین، گیاهی با خاصیت ضد قارچی/برگ های جوشانده کاکوتی نوشیدنی خنک کننده است

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سراوان گفت: در هندوستان برگ های جوشانده گیاه کاکوتی را به عنوان نوشیدنی خنک کننده استفاده می شود.
گیاه
گیاه
محمدرفیع دهقان مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سراوان در گفت و گو با خبرنگار شستون با بیان اینکه گیاه "کاکوتی" از خانواده نعناییان است، گفت: محل رویش این گیاه در دامنه های کوه تفتان در خاش است.
وی با بیان اینکه این گیاه در ارتفاعات کوه بیرک شهرستان سراوان انتشار دارد، اظهار داشت: نام محلی گیاه "کاکوتی پارچین" است.
مدیر منابع طبیعی و آبخیز داری سراوان با اشاره به اینکه تخم گیاه "کاکوتی" را به عنوان تب بر استفاده می کنند، بیان داشت: برگهای این گیاه درمان خوبی برای باد شکم است.
وی با بیان اینکه در هندوستان برگ های جوشانده گیاه "کاکوتی" را به عنوان نوشیدنی خنک کننده استفاده می شود، تصریح کرد: پارچین خاصیت ضد قارچی قوی دارد.
دهقان ترکیه، ایران، آسیای مرکزی و افغانستان را کشورهای محل انتشار این گیاه عنوان کرد و اذعان کرد: در برخی از شهرهای ایران این گیاه رویش دارد.
وی در پایان درمان اختلالات گوارشی، دلپیچه، تقویت نیروی جنسی و درمان برونشیت را از خواص گیاه کاکوتی دانست و گفت: توصیه ما به شهرواندان این است که از گیاهان دارویی استفاده بیشتری داشته باشند.
انتهای پیام/1675
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب: 3737
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *