800
۰
با همکاری بسیج سازندگی؛

طرح ملی واکسیناسیون طیور و ماکیان بومی در روستاهای سراوان آغاز شد

طرح ملی واکسیناسیون طیور و ماکیان بومی علیه بیماری نیوکاسل با همکاری بسیج سازندگی در روستاهای سراوان آغاز شد.
kd,;hsd
kd,;hsd
به گزارش شستون، بسیج سازندگی  در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی با همکاری شبکه دامپزشکی اقدام به اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل با واکسن مقاوم به حرارت در 12 استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان کرده است.
 حمید درازهی رئیس شبکه دامپزشکی سراوان در گفت و گو با شستون اظهار داشت: طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی با همکاری نیروهای بسیج سازندگی در روستاهای بخش مرکزی شهرستان سراوان از 5 آذر همزمان با دیگر نقاط کشور آغاز شد.
وی گفت: احتمال می رود این طرح به مدت یک هفته در سراوان ادامه داشته باشد.
رئیس شبکه دامپزشکی سراوان نیوکاسل را یک بیماری ویروسی عنوان کرد که بیشتر در طیور بومی ایجاد تلفات می کند که این امر موجب کاهش تولیدات در روستاها می شود.
درازهی هدف از این طرح را پیشگیری و کاهش شیوع و بروز بیماری در طیور بومی دانست و ادامه داد: باتوجه به اینکه امکان دسرسی به شبکه دامپزشکی در روستا ها کمتر وجود دارد، با همکاری بسیج سازندگی به روستاها اعزام و طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی را اجرا می کنیم.
وی در پایان با شاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولیدات داخلی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح در اقتصاد تولیدات روستایی  و حفظ سرمایه ملی در راستای اقتصاد مقاومتی نقش موثری خواهد داشت.
 
 
انتهای پیام/1319
 
شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 4024
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *