800
۰
در گفت و گو با شستون مطرح شد:

وجود 1 هزار گیاه دارویی در استان سیستان و بلوچستان/آموزش کشاورزان اولین گام در توسعه گیاهان دارویی

رئیس کانون توسعه گیاهان دارویی استان گفت: آموزش کشاورزان در کاشت و برداشت گیاهان دارویی اولین گام برای توسعه گیاهان دارویی است.
یلبیلبی
یلبیلبی
محرم ولیزاده عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی سراوان و رئیس کانون توسعه گیاهان دارویی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه 1 هزار گیاه دارویی در استان سیستان وبلوچستان وجود دارد، گفت: از بین این گیاهان دارویی 120 تا 170 گونه گیاهی قابلیت دارویی و صنعتی شدن دارند.
وی با بیان اینکه آموزش کشاورزان در کاشت و برداشت گیاهان دارویی اولین گام برای توسعه گیاهان دارویی است، افزود: منطقه سراوان با توجه به شرایط آب و هوایی از مناطق مستعد استان برای کشت گیاهان دارویی است.
رئیس کانون توسعه گیاهان دارویی استان با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی، باید از گیاهان دارویی بومی شروع شود، اظهار داشت: با کمک اداره منابع طبیعی و اداره کشاورزی چند نمونه گیاه دارویی که قابلیت صنعتی شدن دارند را کشت کرد.
وی عدم شناخت کشاورزان در کشت، داشت و برداشت را از مشکلات مهم در توسعه گیاهان دارویی در استان دانست و تصریح کرد: گیاهان دارویی در سراوان از 0 تا 100 قابلیت اشتغال زایی دارند.
ولیزاده با بیان اینکه فرهنگ استفاده از گیاهان دارویی از گذشته در خانواده های ایرانی وجود داشته است، اذعان داشت: سالمندان تمایل زیادی در استفاده از گیاهان دارویی دارند.
وی در پایان با بیان اینکه شهرستان سراوان پتانسیل و زیر ساخت خوبی در کشت گیاهان دارویی دارد، گفت: انتظار ما از مسئولین این است که در این زمینه حمایت کنند تا بهره مندی خوبی از گیاهان دارویی داشته باشیم.
 
انتهای پیام/16754
 
 
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب: 4477
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *