800
۰
در مراسم گرامیداشت روز شورا مطرح شد

ارجحیت حل مشلات مردم بر امیال شخصی/ پیشبرد اهداف با اتحاد و همدلی اعضای شورا ها

رئیس شورای شهر سیب و سوران در مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل شوراهای اسلامی گفت: اعضای شوراهای شهر و روستا باید با اتحاد و همدلی و با مشورت در راستای انجام فعالیت ها و حل مشکلات گام بردارند.
همایش
همایش
به گزارش خبرنگار شستون؛ مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل شورای های اسلامی و روز شورا با حضور فرماندار سیب و سوران، شهردار، بخشدار مرکزی، بخشدار هیدوچ و اعضای شورای شهر این شهرستان در کانون محمد رسول الله این شهرستان برگزار شد.
پیرزهی  رئیس شورای شهر سوران در این مراسم با اشاره به اینکه شورا نهاد مهم و پل ارتباطی میان مردم و مسئولین است، اظهار داشت: در آیات قرآن و احادیث نیز به امر مشورت بسیار توصیه شده است که به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی این امر در کشور ما نهادینه شد. وی گفت:  انسانهای بزرگ هرگز به فکر امیال شخصی و دنیوی نیستند بلکه حل امور و مشکلات جامعه در نظر آنها ارجحیت بر همه موضوعات دارد.
رئیس شورا شهر سوران ادامه داد: مشورت یک امر بسیار مهم و ارزشمندی است تا جاییکه در کتاب آسمانی مسلمانان نیز سوره ای به همین نام آمده است و در واقع زمانیکه خداوند پیامبر اسلام (ص) را با آن عظمت و معرفت به امر مشورت فرامی خواند، می توان به اهمیت مشاوره پی برد. پیرزهی با توجه به قرار گرفتن در نقطه عطف در عرصه سیاست، خاطر نشان کرد: اعضای شوراهای شهر و روستا در انجام فعالیت های مهم به ویژه مسائل اجتماعی باید با مشورت گام به جلو برداشت زیرا با مشورت کارها اثر بخش تر خواهد بود.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) و سخنان ایشان خطاب به سلمان فارسی گفت: اگر کسی از عهده کار و مسئولیت محوله برنیاید بهتر است وارد نشود و برعکس اگر افراد توانمند و انسانهای خوب بر سر کار نباشند در اینصورت افراد نالایق و ضعیف امور را عهده دار خواهند شد و در این صورت جامعه به اهداف خود نخواهد رسید. رئیس شورای شهر سوران به شوراها توصیه کرد تا با اتحاد و همدلی و با مشورت مسائل را حل کنند و افزود: مردمی بودن مهم ترین ویژیگی نظام جمهوری اسلامی ایران است که هرساله با حضور گسترده مردم در صحنه انتخابات این ویژیگی نمایان تر می شود.

عیسی زاده فرماندار شهرستان سیب و سوران نیز دراین مراسم گفت: شکل مدیریتی شوراها در نظر گرفتن منافع عام و تصمیم گیری براساس خردجمعی است و حتی این روش مدیریتی از حالت دموکراسی نیز بهتر است که نظر اکثریت بر اقلیت تحمیل می شود. عیسی زاده اظهار کرد: امسال که از طرف مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) به عنوان سال « اقتصاد مقاومتی، تولید_ اشتغال» نامگذاری شده است باید سعی کنیم تا در عمل این شعار را جامع عمل بپوشانیم. وی به مدیران ادارات توصیه کرد تا از پیگیری ها و اصرار شوراها بر موضوعات مختلف خرده نگیرند چراکه کار شورا پیگیری و حل معضلات در حوزه شهری و روستایی است. فرماندار سیب و سوران با تاکید بر اهمیت و نقش مشورت و تعامل شوراها با مردم گفت: منتخبین مردم در عرصه شورای اسلامی باید به نیت و وعده های اولیه ای که در زمان انتخابات می دهند پایبند باشند. عیسی زهی در پایان از همکاری خوب اعضای شورای اسلامی شهرسیب و سوران  در پیشبرد اهداف شهرداری تقدیر کرد.

  انتهای پیام/
شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 6490
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *