800
۰
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سراوان:

تشکیل کمپین های مختلف برای یاد آور کردن زمین تنها محل قابل زیستن/ استفاده از ظروف سنتی به جای ظروف پلاستیکی

رئیس یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان گفت: در سرار دنیا کمپین هایی با موضوعات مختلف در هفته جهانی محیط زیست، جهت یادآور کردن زمین تنها محل قابل زیستن تشکیل می شود.
د
د
موسی دهقان نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان در گفتگو با شستون، اظهار داشت: هر ساله سازمان ملل بری هفته جهانی محیط زیست شعارهایی را انتخاب می کند که برای امسار شعار " من با طبیعتم" انتخاب شده است.
 وی ادامه داد: در سراسر جهان در این روز کمپین های مختلفی تشکیل می شود که هر کس از طریق شرکت در کمپین ها فعالیت های مختلفی از قبیل درخت کاری، کمک به حیوانات، پاک سازی جنگل ها، سواحل، کوهستان و برگزاری جشنواره های نقاشی، تئاتر خیابانی و غیره را با هدف یادآور کردن کره زمین تنها محل قابل زیستن است که باید برای حفظ آن تلاش کنیم، حمایت خود را اعلام می کنند.
رئیس یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: در کشور ایران هم از تاریخ 16 خرداد تا 22 خرداد به نام هفته محیط زیست نام گذاری شده است.
دهقان نژاد افزود: در این راستا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان برنامه هایی از قبیل دیدار با قضات، امامان جمعه و جماعت، ارائه گزارش به اصحاب رسانه، سخنرانی در مساجد، بازدید از شرکت ایران خودرو در خصوص اقدامات انجام شده جهت کاهش آلودگی هوا، بازدید از شرکت سایپا و بازدید از شرکت معاینه فنی شهرستان در دستور کار خود قرار داده است.
وی از تمامی شهروندان خواست تا باتوجه به قرارگرفتن در ماه مبارک رمضان و به احترام هفته محیط زیست، نسبت به رهاسازی فاضلاب های خانگی و جمع آوری زباله های شهری در راستای احترام به زمین به عنوان مادر همه مخلوقات توجه و همکاری لازم را با این اداره داشته باشند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان در پایان با توجه اینکه بعضی از شهروندان جهت خدمت به مسلمین و روزه داران، اقدام به دادن افطاری به مساجد و عبادتگاه ها در ظروف یک بار مصرف و پلاستیکی می کنند، خواست تا در جهت پاکیزه نگه داشتن زمین و تا حد امکان از ظروف سنتی و خانگی در این امر خیر استفاده کنند.

انتهای پیام/
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 7178
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *