800
۰

اعطای 6 میلیارد ریال تسهیلات به رها یافتگان از اعتیاد

جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سیب وسوران به ریاست عیسی زاده فرماندار شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
heshst
heshst
به گزارش شستون، محمد قاسم عزیزی مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیب و سوران از برگزاری اولین جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان در سال جاری و با حضور اعضای شورا در محل سالن فرمانداری خبر داد.
در این جلسه عبدالصمد عیسی زاده فرماندار شهرستان سیب و سوران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدانی که در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر جانشان را از دست دادند، گفت: کشور عزیزمان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و در این راه سالانه ده ها نفر از نیروهای نظامی و انتظامی به شهادت می رسند.
وی افزود: این در حالی است که عمده ترین کشورهای مصرف کننده مواد مخدر کشورهای غربی و اروپایی هستند و این کشورها و استکبار جهانی استفاده ابزاری و سیاسی از برخوردهای نظام‌ با سوداگران مرگ می نمایند و با حربه حقوق بشر دروغین خود سعی در تحت فشار قرار دادن کشور دارند.
عیسی زاده اظهار داشت: باوجود اینکه کشور افغانستان دارای حکومتی مستقل است و نیروهای ائتلاف نیز در کنار آنها هستند، روز به روز شاهد افزایش میزان زیر کشت خشخاش و تولید مواد مخدر هستیم، بطوریکه در 3 ماهه ابتدایی سال جاری بیش از 2 تن انواع مخدر در شهرستان توسط نیروی انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر کشف و ضبط شده اند.
فرماندار شهرستان سیب و سوران با بیان اینکه آسیب های ناشی از مواد مخدر و اعتیاد برای خانواده های که افراد معتاد در آنها وجود دارد بسیار سنگین و خطرناک هست و می بایست سازمانهای مردم نهاد برای کاهش این آسیب ها وارد عمل شوند و با ارائه خدمات مشاوره ای و درمانی این آسیب ها را به حداقل کاهش دهند و سیاست دولت به سمت تقویت و حمایت از سازمانهای مردم نهاد است، اذعان داشت: در این خصوص 6 میلیارد ریال اعتبار برای اعطای تسهیلات به افرادی که ترک اعتیاد کرده اند در نظر گرفته شده تا بتوانند برای خودشان اشتغال ایجاد کنند.
وی با اشاره به اینکه راه اندازی اورژانس اجتماعی، وجود دو موسسه مردم نهاد و وجود مرکز کمپ ترک اعتیاد رها از جمله اقداماتی هستند که در راستای مقابله با بلای خانمان سوز اعتیاد در سیب و سوران به افراد و خانواده های که دارای فرد معتاد هستند خدمات مشاوره ای،درمانی و ترک اعتیاد ارائه می کنند، تصریح کرد: امید است تا در آینده ای نزدیک جشن پاک و رهایی یافتگان از دام اعتیاد در شهرستان و با حضور مقامات استانی برگزار شود.

انتهای پیام///
 
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 7648
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *