800
۰
عضو هیئت علمی دانشگاه ولایت ایرانشهر:

استقلال شبکه ملی اطلاعات تلنگری برای خروج از وابستگی به غول های اینترنتی/ ترویج فرهنگ ایرانی در شبکه ملی اطلاعات

عضو هیئت علمی دانشگاه ولایت ایرانشهرگفت: بحث استقلال شبکه ملی اطلاعات تلنگر برای دولت مردان جهت خروجاز وابستگی به غول های اینترنت است تا فرهنگ ایرانی در این شبکه ترویج داده شود.
شبکه
شبکه
سلمان آسوده عضو هیئت علمی دانشگاه ولایت ایرانشهر در گفت و گو با شستون اظهار داشت: استقلال فضای مجازی در کشور یکی از موضوعاتی جدیدی است که باتوجه به  اقدامات اخیر شرکت های آمریکایی که تمامی آپ های ایرانی را از دسترس خارج کرده است، مطرح شده است.
وی با اشاره به اینکه شرکت گوگل هم بسیاری از سرویس های مهم را برای کابران ایرانی از دسترس خارج کرده است، گفت: شرکت های روبه رشد تولید و طراحی اپلیکشین های ایرانی به تازگی نرم افزاری را طراحی کرده اند که با توجه به محدود هایی که شرکت اپل ایجاد کرده است، نسخه iOS آن در آپ استوری بارگزاری نمی شود که این موضوع ضربه بزرگی به کسب و کارهای اینترنتی وارد کرده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه ولایت ایرانشهر گفت: بحث استقلال شبکه ملی اطلاعات درواقع تلنگری برای دولت مردان به حساب می آید تا به غول هایی مانند اپل و گوگل که تمامی شبکه های اجتماعی را در اختیار دارند، وابسته نباشیم.
آسوده با اشاره به صحبت های وزیر ارتباطات، اظهار داشت:  باید به دنبال سیستم جامع برای تولید و عرضه نرم افزار در سرتاسر دنیا باشیم چرا که در حال حاضر هیچ گونه مشکل از لحاظ نرم افزار اندرودی در ایران نداریم.
وی با بیان اینکه در زمینه سخت افزار بسیار عقب هستیم، افزود: کره با همکاری شرکت سامسونگ قصد کم کردن وابستگی خود را با اندروید و گوگل دارد لذا می طلبد کشور ما هم برای خروج از وابستگی، با چین و کره تعامل داشته باشد تا بتوانیم سیستم عامل های متنوعی را برای تلفن های هوشمند طراحی کنیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه ولایت ایرانشهر اضافه کرد: با توجه به فرهنگ و سنت های خاص جامعه، و با توجه به ارتباط تمامی ملل ها در شبکه جهانی اینترنت، بحث بومی کردن شبکه ملی اطلاعات بسیار مفید است تا فرهنگ و سنن ایرانی هم در اینترنت  بومی سازی شود.
آسوده باتوجه به معضلات موجود در شبکه های اجتماعی و همچنین ترویج فرهنگ نامناسب غربی، اذعان داشت: سرور های شبکه های اجتماعی که در خارج از کشور هستند،  می توانند از اطلاعات کاربران سوء استفاده هایی کنند پس بهتر است سرورهای اطلاعاتی بومی و ایرانی را طراحی کنیم تا به نوعی از بروز اطلاعات سری کاربران جلوگیری شود. 
 
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 8720
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *