800
۰

تعطیلی بخش خونگیری مرکزانتقال خون سراوان در سایه کمبود پزشک/ مدیر کل سازمان انتقال خون: هیچ مشکلی در توزیع خون به بیماران وجود نداشته

تعطیلی بخش خونگیری مرکز انتقال خون شهرستان سراوان با توجه به کمبود پزشک، با واکنش شدید شهروندان در شبکه های اجتماعی مواجه شد و شهروندان خواستار رفع این مشکل از سوی متولیان امر شد.
تعطیلی بخش خونگیری مرکزانتقال خون سراوان  در سایه کمبود پزشک/ مدیر کل سازمان انتقال خون: هیچ مشکلی در توزیع خون به بیماران وجود نداشته
به گزارش شستون؛ خبر تعطیلی بخش انتقال خون شهرستان سراوان در شبکه های اجتماعی با واکنش تند مردم مواجه شد و خواهان رسیدگی هر چه سریعتر مسئولین مربوطه جهت رفع این معضل با توجه به وجود آمار بالای بیماران تالاسمی در این شهرستان شدند.
طی اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی، عملیات خونگیری از ابتدای سال ۹۷ به دلیل کمبود پزشک انجام نمی شود که این موضوع جان ۵۰۰ بیمار تالاسمی در این‌شهرستان را با توجه به کمبود خون به خطر می اندازد.

وجود 500 بیمار تالاسمی در سراوان
عبدالصبور شهلی بر سرپرست پایگاه انتقال خون شهرستان سراوان در گفت و گویی که روز یکشنبه ۱۰ مرداد سال ۹۵ با ایرنا داشته، هر بیمار تالاسمی را به عنوان مصرف کننده دائمی فرآورده های انتقال خون عنوان کرد که به طور متوسط هر بیمار ماهانه به یک تا دو واحد خون نیاز دارد.
وی گفته بود که در شهرستان سراوان حدود ۵۰۰ بیمار تالاسمی  وجود دارد که با توجه به کمبود پزشک و امکانات، خونگیری هر هفته تنها در ۲ روز و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه انجام می شود.
عدم وجود مرکز انتقال خون در شهرستان های سیب و سوران و مهرستان منجر شد تا شهرستان سراوان بار این دو شهرستان را نیز به دوش کشد و هر از چندگاهی خونگیری از شهروندان این شهرستان ها توسط نیروهای سازمان انتقال خون سراوان انجام می گرفت.
علی ای حال با تعطیلی این بخش از مرکز انتقال خون شهرستان، سرنوشت ۵۰۰ بیمار تالاسمی این شهرستان با خطر جدی مواجه شد.

کمبود پزشک منجر به تعطیلی واحد خونگیری شده است
در پیگیری هایی که خبرنگار شستون از شهلی بر سرپرست انتقال خون سراوان داشت، وی اظهار کرد: با توجه به کمبود پزشک در این مرکز و تا رفع این معضل خونگیری در شهرستان انجام نمی شود و تنها بخش توزیع خون و فرآورده های خونی این سازمان فعال است.
وی افزود: پیگیری های لازم را برای استقرار پزشک در این مرکز انجام داده اما تا کنون نتیجه ای حاصل نشده است.
سرپرست انتقال خون شهرستان سراوان در پاسخ به سوال زمان استقرار پزشک در این مرکز گفت: فعلا زمان استقرار پزشک مشخص نیست و تا اطلاع ثانوی عملیات خونگیری در این‌ مرکز انجام نمی شود و در خصوص این موضوع بهتر از انتقال خون استان پیگیری انجام شود.

مدیر کل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان: پیگیری استقرار پزشک در مرکز انتقال خون سراوان هستیم
در ادامه پیگیری ها و در تماسی که خبرنگار شستون با خسروی مدیر کل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان داشت، وی با بیان اینکه یک پزشک از دانشگاه علوم پزشکی با مرکز انتقال خون سراوان همکاری داشته است، اظهار کرد: با توجه به تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حال پیگیری و دریافت مجوز های لازم و رفع مشکل پزشک در مرکز انتقال خون سراوان هستند.
وی با بیان اینکه امید می رود تا چند روز آینده این مشکل در شهرستان سراوان حل شود، افزود: بحث خونگیری و توزیع خون دو واحد مجزا هستند که در بحث توزیع خون هیچ‌گونه مشکلی در شهرستان وجود نداشته است.
مدیر کل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به آمار بالای تصادفات جاده ای و نیاز بیشتر به خون، اهدای خون به نسبت در چند هفته گذشته کمتر بوده است.
خسروی با اشاره به اینکه هدف در سازمان انتقال خون دریافت خون سالم و کافی است، اضافه کرد: در سنوات گذشته نیز از ابتدای نوروز تا پانزدهم فروردین در مرکز انتقال خون سراوان  با توجه به پوشش اورژانس جاده‌ای در این بازده زمانی مستقر نبوده است و بعد از فروردین خونگیری انجام می شده است.
وی‌ در پایان یادآور شد: تمامی تلاش ها بر این است که این مشکل تا چند روز آینده حل شود و همواره همکاری میان دستگاه های اجرایی وجود داشته است.


انتهای پیام/الف.د
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۳۲
کد مطلب: 10888
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *