800
۰
امام جمعه شهرستان سراوان:

لزوم حفظ وحدت در مراسمات سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع)/ عاشورای حسینی درس حریت و آزادگی می آموزد

امام جمعه شهرستان سراوان گفت: در عزاداری ها و سخنرانی ها اصول رعایت شود تا منجر به تضعیف مجلس عزاداری امام حسین (ع) و کمرنگ شدن وحدت نشود.
لزوم حفظ وحدت در مراسمات سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع)/ عاشورای حسینی درس حریت و آزادگی می آموزد
به گزارش شستون، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری گفت: دشمن در طول ۴۰ سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد که شیطان صفتی در وجود ذاتی آنها است، توسط انقلاب اسلامی ایران با گفتمان الهی ضربه های را بر پیکره فکر شیطانی خود مشاهده کرده است.
وی با اشاره به حرکت رو به جلو انقلاب اسلامی ایران، افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاید بتوانند حرکت را کند کنند اما هرگز نمی تواند انقلاب اسلامی کشور را متوقف کنند.
امام جمعه شهرستان سراوان با بیان ترفند های دشمن برای ایجاد یأس، نا امیدی و بن بست در جامعه، خاطر نشان کرد: از زمانی که انقلاب اسلامی ایران با قدم گذاشتن در طرحی نو که بر خلاف نظام کلی استکبار و نظام سلطه حرکت کرد، از هیچ توطئه ای فرو گذار نکردند.
حجت الاسلام و المسلمین بامری تصریح کرد: اگر مقابل دشمن ایستادگی کنیم، مجبور به عقب نشینی می شوند و به لطف الهی دشمن را به زانو در خواهیم آورد.
وی با اشاره به غرش بی نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: اگر با برخی ها با رفعت و رحمت رفتار می شود، به پای ناتوانی نگذارند چرا که افرادی را که به مرزهای کشور حمله ور می شوند و افراد بی گناه را به شهادت و به قتل می رسانند، قطعا برخورد خواهد شد و با حمله موشکی به لانه فساد تروریست ها متوجه شدند که با شدت با آنان برخورد می شود.
امام جمعه شهرستان سراوان با بیان وضعیت کنونی معیشت و اقتصاد مردم جامعه، یاد آور شد: بر اساس تبلیغاتی که انجام شده برخی کالاها را احتکار می کنند که با محتکرین به شدت برخورد می شود و کاسبین و فروشندگان نیز در این برهه از زمان انصاف را رعایت کنند و کالا های خود را گران نفروشند.
حجت الاسلام و المسلمین بامری ادامه داد: عزاداری و سوگواری برای امام حسین (ع) دارای فضیلت است که این فضیلت در عبادت های دیگر کمی کمتر است.
وی گفت: در عزاداری ها و سخنرانی ها اصول رعایت شود تا منجر به تضعیف مجلس عزاداری امام حسین (ع) و کمرنگ شدن وحدت نشود.
امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه مراسم سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) باید شایسته و بایسته برگزار شود، اضافه کرد: همه اقشار جامعه توجه داشته باشند تا در ایام عزاداری بی حرمتی و بی احترامی نشود و اجازه داده نمی شود تا به بهانه های مختلف حرمت ها شکسته شود.
حجت الاسلام و المسلمین بامری با اشاره به اینکه عاشورای حسینی درس آزادگی، شجاعت، دیدن داری و پا در رکاب بودن رکاب ولی را می آموزد، گفت: شجاعت، ظلم ستیزی، استکبار ستیزی، دل کردن از امورات دنیوی و درس حریت از دیگر درس هایی است که نهضت عاشورا به ما می آموزد.
بامری خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایرانی برگرفته از نهضت سرخ عاشورا است و در حال حاضر باید به عاشورا توجه داشته باشیم.
وی تحمل سختی ها و رنجش که امام حسین (ع) در عاشورا تحمل کرده است، را جانگداز برشمرد.

شایان ذکر است پس از اقامه نماز جمعه، نمازگزاران  در جوار گلزار شهدای گمنام به منظور گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر اجتماع کردندو بیانیه این هفته نیز قرائت شد.

 
 
انتهای پیام/
جمعه ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 11855
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *