800
۰

۸ عامل سردرد که شاید دور از ذهن باشند!

عوامل مختلفی می‌توانند منجر به ایجاد سردرد با درجه‌های مختلف در افراد مختلف شوند.
۸ عامل سردرد که شاید دور از ذهن باشند!
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ خوراکی‌ها، شرایط زندگی، استرس، رفتارهای نامناسب و همچنین عوامل پیش‌بینی نشده دیگر می‌توانند سردرد در پی داشته باشند. با همه این احوال عواملی نیز برای سردرد وجود دارند که بسیار عجیب و غریب هستند.
پنیر
پنیر یکی از عوامل ایجاد سردردهای میگرنی است. برخی پنیرها مانند پنیر آبی، چدار، پارمزان و پنیر سوئیسی ماده‌ای به نام تیرامین در خود دارند که می‌تواند منجر به سر درد شود. هر چه عمر خوراکی‌ها، از جمله پنیرها بیشتر باشد، مقدار تیرامین موجود در آنها بیشتر است.
نخوردن یک وعده غذایی
سردردهای ناشی از گرسنگی شکل روشنی ندارند اما اگر یک وعده غذایی را به هر دلیلی نادیده گرفته و یا فراموش کنید، پیش از آنکه جسم احساس گرسنگی کند، سر شروع به درد کردن می‌کند. به احتمال زیاد دلیل این امر بالا رفتن قند خون باشد.
کافئین
برخلاف باور عمومی که کافئین می‌تواند سردردها را تسکین دهد، زیاده‌روی در مصرف کافئین و نوشیدنی‌ها و یا خوراکی‌های کافئین‌دار سردرد افراد تشدید می‌شود. کافئین در بسیاری از داروهای ضد سردرد وجود دارد ولی نوشیدن قهوه یا نوشابه می‌تواند سردرد در پی داشته باشد. برای رهایی از سردردهای ناشی از کافئین نباید به یک بار مصرف محصولات کافئین‌دار را کنار گذاشت، زیرا که نبود کافئین خود دلیل دیگری برای آغاز سردرد است. بهتر است برای کنار گذاشتن کافئین، مقدار آن را به تدریج کاهش داد.
بیشتر بخوانید:نقاطی که باید هنگام سردرد ماساژ دهید!
سیگار
کشیدن سیگار می‌تواند نه تنها در خود فرد سیگاری، بلکه در افراد پیرامون وی به سردرد مبتلا کند. وجود نیکوتین در دود سیگار رگ‌های خون‌رسان مغز را تنگ‌تر می‌کند. ترک سیگار به شکل کاملا مشخصی می‌تواند در تسکین سردردهای خوشه‌ای موثر باشد. این نوع سردرد به شدت آزارنده است و در سوی سر رخ می‌دهد و گاهی چشم و بینی را نیز درگیر می‌کند.
مدیر
مدیر، رئیس یا هر کس دیگری که سطح استرس افراد در محیط کار را افزایش دهد، می‌تواند موجب ایجاد سردردهای میگرنی یا سردردهای استرسی در آنها شود. پزشکان هنوز دریافته‌اند که این پدیده چگونه رخ می‌دهد اما عوامل بسیاری می‌توانند در این زمینه نقش داشته باشند. وجود عصب‌هایی در مغز که در انتقال پیام‌های حساس درد نقش دارند، می‌تواند از جمله این عوامل باشد.
آب و هوا
تغییر درجه آب و هوا فارغ از اینکه سرد شدن یا گرم ‌شدن باشد، نیز می‌تواند منجر به سردردهای میگرنی شود. روزهای آفتابی، بارانی، سرد می‌توانند منجر به تغییرات و فشارهایی شوند که باعث سردرد شود. اگر چه نمی‌توان آب و هوا را تغییر داد ولی برای در امان ماندن از این سردردها، در روزهای آفتابی عینک آفتابی زد و در روزهای سرد لباس مناسب پوشید.
بوی تند
بوهای تند و گاهی بوهای ملایم در بیشتر افراد سردردهای میگرنی ایجاد می‌کنند. دلیل این موضوع هنوز مشخص نشده ولی پژوهشگران دریافته‌اند، بوی نوع خاصی از گل‌ها سردرد بیشتری ایجاد می‌کند.
تزئینات روی سر
برخی افراد و به ویژه زنان روی سر و موهای خود چیزهای مختلفی از گیره گرفته تا گل و تاج سر و غیره می‌گذارند یا موهای خود را به روش‌های نامناسبی از جمله شیوه «دم اسبی» می‌بندند. کشیده شدن موهای سر در نتیجه بستن مدل دم اسبی می‌تواند باعث سردرد شود. سنگینی ناشی از تاج سر، شانه، گیره و غیره و همچنین کلاه‌های تنگ نیز می‌توانند سردرد در پی داشته باشند. این سردردها معمولا بلافاصله پس از باز کردن موها رفع می‌شود.
منبع:العربیه
انتهای پیام/
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 12102
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *