800
۰

پرسه سگ های ولگرد در کوچه پس کوچه های سراوان/ هاری در کمین دانش آموزان

با بازگشایی فصل مدارس و پرسه سگ های ولگرد در ساعات ابتدایی صبح موجب نگرانی والدین برای فرزندان شده است.
پرسه سگ های ولگرد در کوچه پس کوچه های سراوان/ هاری در کمین دانش آموزان
به گزارش شستون، حضور سگ های ولگرد در کوچه پس کوچه های شهر سراوان به قدری زیاد شده است که در تمامی ساعات شبانه روز شاهد حضورشان در کوچه پس کوچه های شهر هستیم.
 
سگ های ولگرد گاها به صورت گروهی و گاها نیز به صورت تکی در حال پرسه زدن در معابر شهر هستند که این مورد می تواند عامل شیوع بیماری های مشترک میان انسان و دام شود.
 
از سوی دیگر تردد این حیوانات نگرانی هایی را برای والدینی که فرزندان آنها مسیر خانه تا مدرسه را پیاده طی می کنند به وجود آورده است زیرا هاری مهم تربت و خطرناک ترین بیماری مشترک میان دام و انسان است که در سال گذشته در شمال استان شماری از هموطنان جان خود را به دلیل واگیر به بیماری هاری از دست دادند.

سگ های ولگرد در بلوار خلیج فارس، اطراف اداره برق، خیابان انقلاب، بلوار معلم، بخشان، اطراف خیابان قدس و دیگر نقاط شهر مشاهده شده که در اکثر این مناطق مدارس ابتدایی قرار دارد.
مهران محمودی شهردار وقت شهرستان سراوان در شهریور ماه سال گذشته در گفت و گو با شستون شهرداری را دبیر کارگروه اتلاف سگ های ولگرد دانست، اظهار کرد: در سال های اخیر قانون اجازه اتلاف سگ های ولگرد را صادر نمی کند و این حیوانات باید زنده گرفته شوند.
وی افزود: زنده گیری سگ های ولگرد برای شهرداری دارای مشکلاتی است چرا که هیچ گونه امکانات اعم از محل نگهداری و اصلحه بیهوشی در شهرستان وجود ندارد.

یکی از شهروندان سراوانی به خبرنگار شستون اظهار کرد: به تازگی تعداد سگ های ولگرد در شهرستان بسیار زیاد شده و با توجه به فصل بازگشایی مدارس نگرانی هایی را در خانواده ها به وجود آورده است.
وی افزود: کودکانی که به صورت پیاده در حال طی کردن مسیر مدرسه و یا خانه هستند با مشاهده سگ ها می ترسند و پا به فرار می گذارند و این نیز موجب تحریک سگ ها و یا حمله آنان به کودکان می شود.
این شهروند سراوانی ادامه داد: امکان دارد برخی از این حیوانات دارای بیماری کشنده هاری باشند که هنگام گزیدگی، فرد نیز دچار بیماری هاری شود و جان خود را از دست دهد.
وی از مسئولین مربوطه خواستار رسیدگی به این موضوع شد تا دانش آموزان در کمال آرامش و بدون ترس و دلهره راهی مدرسه شوند.



انتهای پیام/
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 12103
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *