800
۰

هفته اول بارداری و اتفاق‌های عجیب برای مادر و جنین+ تصاویر

هفته اول بارداری مادر کمتر علائم بارداری را حس می‌کند و جنین از تقسیم سلولی به وجود می‌آید.
هفته اول بارداری و اتفاق‌های عجیب برای مادر و جنین+ تصاویر
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در این خبر روی صحبت ما با خانم‌های باردار است،‌ خانم‌هایی که با ورود به مرحله‌ای جدید از زندگی نیاز به داشتن اطلاعات تازه درباره وضعیت خود و جنینشان دارند.
اگر به تازگی متوجه بارداری خود شده‌اید باید بدانید که شما در نخستین هفته از مرحله جدید زندگی‌تان قرار دارید، مرحله‌ای پر از پیچیدگی و لذت که تا به حال آن را تجربه نکرده‌اید، شما دیگر آن خانم ماه‌ها یا هفته‌های گذشته نیستید و باید از این پس بیشتر مراقب خودتان باشید زیرا سلامت یک انسان دیگر در گرو سلامت شماست.
یک دوران ۹ ماهه یا ۴۰ هفته پیش روی شماست و برای اینکه به سلامت بتوانید این دوران را سپری کرده و فرزندتان را به سلامتی به دنیا بیاورید باید مراقبت‌هایی ویژه‌ را انجام دهید و آزمایش‌های خاصی در طول این ۹ ماه انجام دهید.
هفته اول و اتفاقات عجیب برا مادر/ جنین در هفته نخست چه شکلی است؟
علائم بارداری در هفته اول
با شروع هفته اول بارداری در دوران قاعدگی، بدن با تغییرات هورمونی روبرو شده و در نهایت تخمک گذاری انجام می‌شود، اولین علائمبارداری معمولا تا هفته چهارم بارداری اتفاق نمی‌افتد و اغلب خانم‌ها پس از هفته چهارم متوجه علائمی، چون درد سینه، حالت تهوع، احساس خستگی و نیاز اورژانسی به سرویس بهداشتی می‌شوند، اما به هر حال ترشحات لزج و چسبنده، افزایش دمای بدن و درد در ناحیه شکمی از علائم هفته اول بارداری هستند که ممکن است برخی از خانم‌ها تجربه کنند.
زمانی که اسپرم و تخمک باهم برخورد کرده و لقاح انجام می‌شود، در هفته اول بارداری که پس از لقاح اتفاق می‌افتد، سلول تخم تقسیم و جنین «بلاستوسیت» نامیده می‌شود و قسمت بیرونی بلاستوسیت، جفت محسوب می‌شود و قسمت داخلی بلاستوسیت به «رویان» تبدیل می‌شود که این تبدیل در هفته دوم بارداری اتفاق می‌افتد.
هفته اول و اتفاقات عجیب برا مادر/ جنین در هفته نخست چه شکلی است؟
توصیه‌های غذایی هفته اول بارداری
رژیم غذایی مادر در دوران بارداری بر سلامت جنین تاثیر می‌گذارد و با رشد کودک درون شکم مادر ارتباطبه دلیل اینکه اغلب خانم‌ها دچار حالت تهوع و بی اشتهایی می‌شوند متخصصان توصیه می‌کنند که مصرف آب و نوشیدنی‌های سالم را خانم‌هایی که قصد بارداری دارند در دستور کار قرار دهند
مصرف میوه و سبزی تازه و خوراکی‌های مثل برنج، نان، پاستا، سیب زمینی، گوشت بدون چربی، تخم مرغ، مرغ و سویا، شیر، ماست و پنیر در رژیم مادران باردار باید گنجانده شوند تا سلامت جنین تضمین شود.
هفته اول و اتفاقات عجیب برا مادر/ جنین در هفته نخست چه شکلی است؟
مادران باردار روزانه به ۶۰۰ میکروگرم فولیک نیاز دارند تا خطر نقص لوله عصبی از بین برود و این ماده را می‌توان با مصرف سبزیجات برگ سبز، میوه‌های خشک و آجیل و جو تامین کردند.
خانم‌هایی که قصد بارداری دارند باید از از مصرف الکل و دخانیات اجتناب کنند.
انتهای پیام/
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 12842
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *