800
۰

کاهش وزن ناگهانی را جدی بگیرید

تجویز داروها، تنها با معاینه بالینی و گرفتن شرح حال امکان پذیر است و اگر در پاسخ به سوالات مصرف دارویی توصیه می‌شود، پس از مشورت با متخصص مصرف شود.
کاهش وزن ناگهانی را جدی بگیرید
به گزارش شستون؛ کاهش وزن ناگهانی ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد. بروز این اختلال در افراد مسن 
می تواند عوارض جدی تر و خطرناک تری را به همراه داشته باشد. حتی کاهش وزن ناگهانی، کمتر از پنج درصد وزن بدنی می تواند نشانه ای باشد از یک اختلال جدی تر که باید بررسی شود.کاهش وزن ناگهانی می تواند خفیف یا شدید باشد و علل فیزیکی و فیزیولوژیکی داشته باشد. از جمله این علل می توان به :پرکاری و کم کاری تیروئید. کار غده تیروئید، تنظیم دمای بدن، کنترل ضربان قلب و متابولیسم است.سرطان،بیماری کرون (التهاب روده) و مشکلات قلبی اشاره کرد.
بیماری آدیسون: اختلالی که در آن میزان کافی هورمون کورتیزول و آلدوسترون از غدد فوق کلیه ترشح نمی شود،بیماری پارکینسون،مشکلات مربوط به معده و روده مانند زخم معده یا کولیت اولسراتیو،بیماری سلیاک (حساسیت به گلوتن)،عفونت های انگلی،اختلالات خوردن تشخیص داده نشده و مشکلات بلع را هم می توان از جمله علل برشمرد. 
در صورتی که فردی، طی شش تا 12 ماه بدون آن که بخواهد، بیشتر از پنج درصد وزن بدنی لاغر شود، باید به پزشک مراجعه کند به ویژه اگر این کاهش وزن با علایم دیگری همراه باشد.
 
منبع: روزنامه خراسان
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 16517
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *