800
۰
نگاهی به پروژه های نیمه تمام دولت در جنوب شرق؛

احداث سایت 100 هکتاری دانشگاه سراوان بیش از یک دهه به طول انجامید/ عدم فاز بندی؛ علت به تعویق افتادن افتتاح این پروژه

پس از گذشت یک دهه از کلنگ زنی احداث سایت 100 هکتاری دانشگاه سراوان، اما همچنان مردم این خطه از کشور در شرقی ترین نقطه ایران چشم انتظار ربان افتتاح هستند.
احداث سایت 100 هکتاری دانشگاه سراوان بیش از یک دهه به طول انجامید/ عدم فاز بندی؛ علت به تعویق افتادن افتتاح این پروژه
به گزارش شستون؛ کلنگ احداث سایت جدید مجتمع آموزش عالی شهرستان سراوان در اوایل دهه 80 به زمین زده شده اما با گذشت بیش از یک دهه همچنان مردم این خطه از کشور چشم انتظار ربان افتتاح آن هستند.

گفته می شود پیگیری های اخد صدور مجوز ساخت آموزشکده در سال 82 آغاز اما در سال 84 دانشگده تبدیل به دانشکده شده و در سال 90 مجوز ارتقاء از دانشکده به مجتمع اخذ شده است.


عدم فاز بندی علت به تعویق افتادن افتتاح دانشگاه
کلنگ زنی این پروژه در زمانی که موهبتی استاندار فعلی سیستان و بلوچستان، سکانداری فرمانداری سراوان را برعهده داشت، به زمین زده شده است، اما پس از گذشت یک دهه همچنان عملیات اجرایی احداث این سایت به پایان نرسیده است.

 علی رضا شهرکی فرماندار سراوان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: افتتاح  سایت جدید مجتمع آموزش عالی شهرستان سراوان مستلزم یک سری اقدامات است.

وی افزود: بهتر بود طراحی این سایت به گونه ای انجام می شد که به صورت فاز به فاز مورد بهره برداری قرار گیرد اما طراحی به نحوی انجام شده که کل پروژه به طور کامل افتتاح شود.

 فرماندار سراوان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی بسیاری از ساختمان های سایت جدید مجتمع به سرانجام رسیده است، خاطر نشان کرد:  از آنجایی که زیر ساخت های آب و برق جزء مراحل پایانی کار دیده شده در حال حاضر سایت 100 هکتاری مجتمع آموزش عالی سراوان عملا قابلیت بهره برداری ندارد.

شهرکی با توجه به جلسات برگزار شده، خاطر نشان کرد: مقرر شد رویه ساخت و ساز ها فاز بندی شود که بتوان برخی از قسمت ها را به سرانجام رساند.

وی با بیان اینکه امید می رود تا تاپایان سال 99 عملیات اجرایی را به نقطه مطلوب برسانند، اذعان کرد: قاعدتا اعتبار هیچ پروژه عمرانی با این هجم  در یک مرحله تخصیص نمی یابد اما اگر این پروژه به صورت فاز بندی و به تدریج کار انجام می شد امروز می توانسیم بیان کنیم  که فاز یک به اتمام رسیده و وارد فاز دوم شده ایم اما این نقیصه به برنامه ریزی های انجام شده وارد است که می توان گفت به این علت کار به تعویق افتاده است.

فرماندار سراوان گفت: اعتبارات در نظر گرفته شده برای هر سال طبق برنامه ریزی های انجام شده تخصیص یافته و دولت در این زمینه وظیفه خود را انجام داده است اما چون پروژه به صورت کامل در نظر گرفته شده منجر به تعویق بهره برداری آن شده است.


بهره برداری از سایت مجتمع به صورت فاز به فاز
شهرکی در پایان خاطر نشان کرد: با تغییر رویکرد مقرر شده است که یک فاز آن به سرانجام برسد و با اعتبارات تخصیص یافته وضعیت مطلوبی در بهره برداری آن داشته باشیم.

لازم به ذکر است محمد رضا ریگی  رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان سال گذشته در جمع خبرنگاران گفته بود که پس از گذشت 14 سال از عمر دانشگاه، فضای ملکی مناسبی جهت استفاده ندارند و با توجه به اینکه تخصیص اعتبار برای دانشگاه ها در کشور مناسب نبوده، با پیگیری های لازم توانسته اند اعتبار ویژه و خاص افزون بر اعتبار مصوب دانشگاه جذب کنند اما باز هم پاسخگوی حداقل نیازهای دانشگاه نیست.

وی با اشاره به اینکه در فاز اول قرار است 30 هکتار از مجموعه 100 هکتاری دانشگاه به بهره برداری رسد که برای محوطه سازی آن نیازمند 40 میلیارد اعتبار هستند، اذعان کرده بود: چهار پروژه سایت 100 هکتاری دانشگاه از نظر ابنیه به پایان رسیده  اما تا کنون تخصیص جهت سیستم های سرمایشی و گرمایشی تأمین نشده است.

انتهای پیام/
 
پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 20002
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *