800
۰
در دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد:

انتقاد عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان از تاخیر 10ساله در ایجاد منطقه آزاد سیستان

فداحسین مالکی، عضو مجمع نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سابقه پیگیری گرفتن مجوز راه اندازی منطقه آزاد سیستان، به 10سال گذشته بر می‌گردد و هم اکنون پرونده راه اندازی این منطقه در کش و قوس مجلس و شورای نگهبان قرار دارد.
انتقاد عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان از تاخیر 10ساله در ایجاد منطقه آزاد سیستان
به گزارش شستون؛ فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار عصرهامون با تاکید بر لزوم راه اندازی منطقه آزاد سیستان افزود: سابقه تاسیس این منطقه به حدود 10سال پیش باز می گردد، در سال ۱۳۸۹ پس از تصویب چابهار به عنوان مهمترین معبر تجاری دنیا، میان سه کشور ایران، افغانستان و پاکستان توافق نامه ای امضا که طی آن مقرر شد با ایجاد دو منطقه آزاد در حوزه سیستان ایران به منطقه نیمروز کشور افغانستان و پیوند آن ها با بندر و منطقه آزاد چابهار این محور ترانزیتی فرصت های بی نظیری را در ابعاد بین المللی برای کشورهای همسایه و حمل و نقل جهانی ایجاد کند.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود این که منطقه آزاد نیمروز از کشور افغانستان طبق توافقات انجام شده حتی با کمک های مالی دولت جمهوری اسلامی ایران احداث شد هنوز ایجاد منطقه آزاد سیستان که تضمین کننده منافع ملی و منطقه‌ای به خصوص معیشت مردم رنج دیده سیستان و بلوچستان است، در کش و قوس میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان مانده و تا کنون به جایی نرسیده است.

عضو مجمع نمایندگان استان با ابراز گلایه و تاسف از پرونده ۱۰ ساله در روند تاسیس منطقه آزاد سیستان،
مالکی: در شهرستان زاهدان با اینکه یک کلانشهر بوده متاسفانه در سنوات اخیر یک واحد تولیدی بزرگ که تعدادی از جوانان را مشغول به اشتغال کند راه اندازی نشده است.
تصریح کرد: یکی از دغدغه ها و مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر توسعه سواحل مکران است که تسریع در تصویب منطقه آزاد سیستان می توانست با تجهیز و تقویت محور ترانزیتی چابهار میلک بزرگ‌ترین تضمین برای تحقق این امر باشد اما تاکنون به دلیل نگاه غیرکارشناسانه انجام نگرفته است بنابراین می طلبد مجمع تشخیص مصلحت نظام با در نظر گرفتن تمام جنبه‌های مهم این موضوع، تصویر منطقه آزاد سیستان را به قید فوریت در دستور کار خود قرار دهد.

 وی با اشاره به دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در این دیدار پیرامون مسائل کلان کشور استان سیستان و بلوچستان و پروژه های کلان که نیاز است در این خطه پهناور اجرا شود، بحث شد.

نبود واحد تولیدی معضلی برای  استغال جوانان است

 مالکی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم سیستان و بلوچستان، افزود: ما نتوانسته‌ایم از موقعیت، ظرفیت و مرز استان بهره گیری درستی را انجام دهیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، گفت: در این دیدار در خصوص پروژه های کلانی که لازم  است در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان به مثل راه آهن اجرا شود بحث و بر توجه بیشتر بر اینگونه پروژه ها تاکید شد.

مالکی گفت: در شهرستان زاهدان با اینکه یک کلانشهر محسوب می شود متاسفانه در سنوات اخیر یک واحد تولیدی بزرگ که تعدادی از جوانان را مشغول به اشتغال کند راه اندازی نشده و این موضوع نیز در این دیدار و گفت و گو مورد بحث قرار گرفت.

انتهای پیام/
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 20292
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *