800
۰

تاثیر خارق‌العاده استفاده از عینک در پیشگیری از ابتلا به کرونا

دانشمندان چینی اعلام کردند استفاده از عینک به میزان قابل توجهی از خطر ابتلای افراد به کووید ۱۹ می‌کاهد.
تاثیر خارق‌العاده استفاده از عینک در پیشگیری از ابتلا به کرونا
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ماه‌ها پس از شیوع جهانی ویروس کرونا، دانشمندان همچنان در تلاش هستند به راه‌هایی برای کنترل و مدیریت این ویروس دست یابند. استفاده از ماسک، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و نیز شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون از توصیه‌های بهداشتی دانشمندان برای قطع زنجیره شیوع کووید ۱۹ است. با این حال، درباره استفاده از دستکش در مقابله با ویروس کرونا در میان دانشمندان اختلاف نظر وجود دارد. برخی از محققان استفاده از دستکش را مفید می‌دانند و برخی دیگر می‌گویند بهتر است مردم به جای این کار، دست‌های خود را به صورت مداوم بشویند. از دیگر ابزار‌ها و تجهیزات بهداشتی برای مقابله با همه گیری کووید ۱۹ می‌توان به زدن عینک اشاره کرد. تحقیقات دانشمندان چینی ابعاد دیگری از استفاده از تجهیزات بهداشتی را نمایان می‌کند.
بر این اساس، محققان چینی اعلام کردند شواهد نشان می‌دهد افرادی که به طور مداوم از عینک استفاده می‌کنند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به کرونا در آن‌ها کاهش می‌یابد. از زمان شیوع کرونا در شهر ووهان در ماه دسامبر ۲۰۱۹ شمار بسیار کمی از بیمارانی که از عینک استفاده کرده اند به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ به بیمارستان مراجعه کرده اند.
دانشمندان در این مطالعه شرایط تمامی بیماران بستری شده در بیمارستان به دلیل کرونا را مورد بررسی قرار دادند. این تحقیقات نشان داد کسانی که بیش از ۸ ساعت در طول روز از عینک استفاده کرده اند کمتر از ۶ درصد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان را تشکیل می‌دهند. همچنین تمامی بیماران عینکی بستری شده در بیمارستان نزدیک بین بوده اند.

دانشمندان می‌گویند این موضوع نشان دهنده اهمیت استفاده از تجهیزات مربوط به صورت و بخصوص عینک است. در واقع چشم‌ها یکی از راه‌ها برای ورود هر ویروسی از جمله کرونا به بدن انسان محسوب می‌شوند، به همین دلیل هم تاکید می‌شود افراد دست‌های آلوده خود را به صورت و چشم‌های خود نزنند.
در حالی که تمامی بدن ما از یک لایه پوست مقاوم در مقابل ورود ویروس‌ها و عوامل بیماری زا تشکیل شده است، اما چشم‌ها فاقد این لایه دفاعی بوده و در عوض دارای یک غشای نازک هستند. چشم ها، مجاری تنفسی و سیستم گوارشی انسان‌ها دارای این غشای نازک هستند و ویروس‌ها می‌توانند به راحتی از طریق آن وارد بدن شوند. در واقع وظیفه این غشای نازک برخلاف پوست اجازه دادن به ورود عوامل خارجی مانند اکسیژن، غذا و در مورد چشم‌ها نور است. متاسفانه ویروس‌ها یاد گرفته اند چگونه از این موضوع سوء استفاده کنند.
با این وجود، محققان می‌گویند این تحقیقات هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و برای توصیه عمومی در استفاده از عینک باید تحقیقات بیشتری بر روی افراد انجام شود. هم اینک کادر درمانی کشور‌ها که با بیماران کرونایی سر و کار دارند علاوه بر پوشیدن روپوش مخصوص و ماسک، از عینک‌های ویژه استفاده می‌کنند.
انتهای پیام/
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 20299
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *