800
۰

سیستان و بلوچستان بالاترین رقم پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌های فرهنگیان کشور را دارد

رئیس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان امسال بالاترین رقم پذیرفته شده در کل دانشگاه‌های فرهنگیان کشور را کسب کرده است.
سیستان و بلوچستان بالاترین رقم پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌های فرهنگیان کشور را دارد
به گزارش  شستون؛ به نقل از خبرگزاری فارس؛ منصور نیک‌پناه در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مزایایی دارند که با سایر دانشجویان دانشگاه‌های کشور متفاوت است و یکی از این مزایا این است که از روز اول استخدام هستند و از همان ابتدا حقوق دریافت می‌کنند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان افزود: مزیت دیگر آنها اینست که مدت زمان تحصیل آنها جز خدمت سربازی‌شان محسوب می‌شود و محل خدمت شان نیز از اول مشخص هست.
وی ادامه داد: دانشجوی این دانشگاه از روز اول متعهد خدمت هست و ورود به این دانشگاه با توجه به اینکه از دانشجویانی که در آن تحصیل می‌کنند از آسیب های اجتماعی دور هستند، برای جامعه نیز ارزشمند است.
نیک‌پناه با اشاره به اینکه در هر دو زمینه کمیت و کیفیت در سالهای اخیر اتفاقات خوبی در این دانشگاه صورت گرفته، بیان کرد: سال ۹۶ کل آمار ورود دانشجویان ۵۰۰ نفر کنکوری و ۴۰۰ نفر دانشجوی ماده ۲۸ بوده، در سال ۹۷  هزار و ۲۰۰ نفر دانشجوی کنکوری و امسال دو هزار و ۸۰۰ نفر دانشجوی کنکوری پذیرفته شده اند.
وی گفت: استان سیستان و بلوچستان امسال بالاترین رقم پذیرفته شده در کل دانشگاه‌های فرهنگیان کشور را کسب کرده است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان افزود: از سال ۹۷ تاکنون ۸ هزار نفر از طریق کنکور در دانشگاههای استان تحصیل کرده و استخدام شده اند.
وی اذعان کرد: در استان دو  مرکز فرهنگیان داریم و تمام استخدامی های کنکور در استان بومی هستند.
نیک‌پناه با بیان اینکه دو پردیس در استان وجود دارد که یکی پردیس رسالت و دیگری پردیس شهید مطهری است، گفت: در پردیس شهید مطهری ۸۰ دانشجو و در پردیس رسالت ۵۰۰ دانشجو اسکان داده شده اند.
وی گفت: دانشگاه‌های شهرستانهای زابل ایرانشهر و چابهار فعال شده اند و در هر کدام چهارصد تا ۵۰۰ دانشجو مشغول تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان افزود: سن استخدامی برای کنکوری ها حداکثر ۲۴ سال اما برای دانشجویان ماده ۲۸ بنا به شرایط تحصیلی تا ۴۰ سال قابل افزایش است و هر سال ۳ تا ۴ دانشجوی ورودی ماده ۲۸ داریم.
وی گفت: دانشجویان کنکوری دانشجویان رسمی معلمی هستند که طبق قوانین مصوب کشور وارد میشوند و چهار سال دانشجو هستند اما دانشجویان ماده ۲۸ چون تحصیلات علمی کامل دارد فقط یکسال دوره مهارتی را می‌گذرانند و به عنوان معلم پیمانی فعالیت می کنند
نیک‌پناه خاطرنشان کرد: در زابل ایرانشهر و چابهار زمین داریم اما در مرکز استان با مشکل زمین مواجه بودیم که بعد از رایزنی های مختلف در ورودی زاهدان بعد از پلیس راه زمینی حدود ۴۰ هکتار خریداری شده و از طریق وزارت مسکن رسماً مصوب شده است که در گام بعدی به سمت ساخت این زمین خواهیم رفت.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 23449
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *