800
۰
سریال ادامه‌دار نان و صف‌های طولانی در سراوان؛

ماجرای صف شلوغ نان از کجا آب می‌خورد؟

طولانی شدن صفوف نانوایی در شهرستان مرزی سراوان باعث گله‌مندی شهروندان شده است‌.
ماجرای صف شلوغ نان از کجا آب می‌خورد؟
به گزارش پایگاه خبری شستون، مدتی است در شهرستان سراوان شاهد طولانی‌شدن صف‌های نانوایی هستیم، گاهی با نظارت متولیان امر از طول صف‌ها کاسته می‌شود؛ اما به‌صورت مستمر شاهد این امر نیستیم.

در این خطه از کشور نان قوت غالب ساکنین این منطقه محسوب می‌شود و باتوجه‌به موج گرانی کالا و اجناس مصرف نان میان قشر پایین و متوسط جامعه افزایش‌یافته و در همین راستا صف‌های نانوایی‌ها نیز شلوغ‌تر شده است.

از سوی دیگر به گفته برخی از شهروندان باتوجه‌به افزایش نهاده‌های دامی برخی از دامداران نان را جایگزین نهاده کرده و همین امر میزان خرید نان را افزایش داده است.

سراوان یک شهرستان مرزی محسوب می‌شود و شاهد حضور اتباع خارجی که به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شدند، است لذا باتوجه‌به اینکه سهمیه آرد هر شهرستان متناسب با سرشماری‌های صورت‌گرفته تزریق می‌شود بخشی از این سهمیه صرف اتباع خارجی می‌شود که این مورد نیز باعث طولانی‌شدن صف نان شده است. 

پس از گلایه شهروندان از صفوف خبازی‌ها این موضوع در جلسه ستاد مطالبه‌گری امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مطرح و مقرر شد تا نظارت‌ها با کمک دیگر نهادها و ارگان‌های دولتی و مردمی بیشتر شود.

اتباع خارجی باعث افزایش صفوف نان شده است
ایرج رستم زهی مدیر جهاد کشاورزی سراوان به خبرنگار ما گفت: یکی از وظایف جهاد کشاورزی در زمینه تنظیم بازار نظارت است که در حوزه نانوایی‌ها و صفوف نان با کمک امام‌جمعه شهرستان که رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نیز است اقداماتی صورت گرفت که با بی‌تدبیری برخی از مسئولین و متصدیان خبازی‌ها نتیجه مطلوبی همراه نداشت.

وی افزود: درگذشته سهمیه آرد به‌وسیله شورای آرد و نان سهمیه‌بندی و به شهرستان تزریق می‌شد؛ اما امسال دولت با شفاف‌سازی که انجام داد موجب شد کیفیت و قیمت نان کنترل شود و هم از فساد در زمینه قاچاق آرد جلوگیری به عمل آید.

مدیر جهاد کشاورزی سراوان با اشاره به اینکه باتوجه‌به کارکرد هر نانوایی سهمیه آرد در اختیارشان قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در خصوص کاهش صفوف طویل نانوایی‌ها اقدامات امیدوارکننده‌ای صورت‌گرفته که جای خرسندی دارد.

رستم زهی تصریح کرد: از جمله مواردی که باعث افزایش صفوف نان در سراوان شده و نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته اتباع خارجی و روستاییان هستند‌.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcft0dyjw6dvxa.igiw.html
 
يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 26595
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *