800
۰
در پیگیری مطالبه مردمی عنوان شد؛

نامرغوب بودن گندم علت کیفیت پایین نان در سراوان

شهروندان سراوانی از پایین‌بودن کیفیت نان در چند روز اخیر گلایه‌مند هستند و خواستار رفع این معضل از سوی متولیان امر شدند.
نامرغوب بودن گندم علت کیفیت پایین نان در سراوان
به گزارش پایگاه خبری شستون، در سراوان سیستان و بلوچستان قوت غالب اغلب مردم نان است و در فرهنگ ایرانی دارای جایگاه والایی و جزء برکات سفره محسوب می‌شود.

نان به‌صورت روزانه در سبد خرید خانوارهای ایرانی به‌ویژه سیستانی و بلوچستانی قرار دارد؛ اما این کالای پر مصرف و همیشگی گاهی گلایه شهروندان را در پی دارد.
گاهی اوقات طولانی‌بودن صفوف نان و گاهی اوقات نیز کیفیت پایین آن صدای مردم را در می‌آورد.

در چند روز اخیر مردم از کیفیت پایین نان در سراوان ابراز گلایه کرده و خواستار رفع این معضل از سوی متولیان امر شدند.

در زاده یکی از شهروندان سراوانی به خبرنگار ما گفت: مصرف نان باکیفیت بالا و مطلوب یکی از مطالبات به حق شهروندان سراوانی است؛ اما این روزها کیفیت پایین نان صدای مردم را درآورده است.

وی افزود: گاهی نان سوخته، بیات و خشک در خبازی‌های سطح شهر عرضه می‌شود که قابل‌استفاده نیست، از مسئولین و متولیان امر خواستاریم تا نظارت بیشتری بر عملکرد نانوایی‌ها داشته باشند.

این شهروند سراوانی گفت: در گرمای طاقت‌فرسا به مدت طولانی در صف نانوایی هستیم؛ اما آنچه عایدمان می‌شود نای باکیفیت پایین است که بعد از گذشت چند ساعت دیگر قابل‌مصرف نیست.

ایرج رستم زهی مدیر جهاد کشاورزی سراوان دراین‌رابطه به خبرنگار ما گفت: علت پایین‌بودن کیفیت پایین نان در چند روز اخیر که گلایه مردم را به دنبال داشته نامرغوب بودن گندم است که در اختیار کارخانه آرد استان و شهرستان قرار داده شده است.

وی افزود: موضوع کیفیت پایین گندم را اعلام کرده‌ایم و پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد تا این مشکل مرتفع شود.

مدیر جهاد کشاورزی سراوان خاطرنشان کرد: پیرامون گلایه مردم از روز جمعه گشت نظارتی را فعال کرده‌اند و طبق بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد که کیفیت نان پایین آمده و خبازی‌ها نقشی در آن نداشته‌اند بلکه گندم بی‌کیفیت بوده و در پی آن آرد نامرغوب در اختیار نانوایی‌ها قرار داده شده که منجر به پایین آمدن کیفیت نان شده است.

انتهای خبر/
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 26681
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *