800
۰
مصوبه ای که پس از گذشت چندین ماه عملی نشد؛

تقاطع های شهر سراوان همچنان در تصرف متکدیان خارجی!

در مرداد ماه سال جاری فرماندار سراوان گفته بود که جمع آوری متکدیان یکی از مصوبات کارگروه اتباع و امور خارجی شهرستان بوده اما با توجه به افزایش روز افزون گدایان خارجی در سطح شهر گویا اقدام عاجلی در این رابطه صورت نگرفته است.
تقاطع های شهر سراوان همچنان در تصرف متکدیان خارجی!
به گزارش پایگاه خبری شستون، تکدی گری همواره مورد نکوهش بوده و یک ناهنجاری در جوامع به شمار می رود.اما این روزها تقاطع ها و میادین سطح شهر سراوان به مأمن امنی برای متکدیان خارجی تبدیل شده است.

اگر نگاه گذرا به سطح شهر بیاندازیم شاهد افزایش متکدیان زن می شویم که چهار راه های سراوان را به تصرف درآورده اند.

نکته حائز اهمیت در این رابطه ملیت متکدیان است که طبق شواهد میدانی و اظهار شهروندان بیش از ۹۰ درصد آنها تبعه خارجی هستند.

شهروندان سراوانی بارها با مراجعه حضوری به این پایگاه خبری از عدم جمع آوری متکدیان در سطح شهر ابراز گلایه کرده اند و خواستار جمع آوری آنها از سوی متولیان امر شده اند.

برخی از مغازه داران خیابان آزادی شهرستان سراوان که از وجود و ایجاد مزاحمت متکدیان به ستوه آمده بودند به خبرنگار ما گفتند: هر روز صبح متکدیان توسط یک وانت بار در نقاط مختلف شهر مستقر و عصر مجدد توسط همان خودرو جمع آوری می شوند.

وی افزود: چرا مسئولین چاره اساسی برای جمع آوری متکدیان خارجی از سطح شهر اندیشیده نمی کنند؟ امکان دارد این افراد مشکلات امنیتی برای شهروندان به وجود بیاورند لذا خواسته ما از متولیان امر این است که هر چه سریعتر نسبت به جمع آوری آنها اقدام عاجلی انجام دهند.

به گفته شهروندان از ابتدای صبح هر روز حدود سه تا چهار نفر در چهار راه ناهوک، تقاطع آزادی و امام خمینی (ره)، تقاطع انقلاب و ولی عصر و دیگر معابر تا عصر اقدام به تکدی گری می کنند که علاوه بر اینکه سیمای شهر را مخدوش کرده نگرانی هایی را در باب وجود مشکلات اجتماعی و امنیتی برای شهروندان ایجاد کرده است.

سعید تجلیلی فرماندار سراوان پیشتر به خبرنگار ما گفته بود که طبق رصدهای انجام شده متکدیان توسط یک عده افراد سود جو که می‌توانند از این طریق به ثروت هنگفتی دست یابند ظاهر برنامه ریزی شده است.

طبق گفته فرماندار سراوان یکی از مصوبات جلسه مرداد ماه کارگروه اتباع و مهاجرین خارجی جمع آوری متکدیان از سطح شهر و تحویل آنها به اداره اتباع با همکاری شهرداری، بهزیستی و اداره اتباع و امور خارجی بوده که پس از گذشته چندین ماه از این مصوبه به نظر می رسد اقدام خاصی صورت نگرفته چرا که روزانه شاهد افزایش روز افزون متکدیان خارجی در این شهر هستیم.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 26849
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *