800
۰
زادگاه خورشید ایران در تصرف متکدیان خارجی؛

سراوان؛ پاتوق امن برای ثروت اندوزی گدایان وارداتی

افزایش شمار متکدیان خارجی در سطح شهر سراوان باعث نگرانی شهروندان شده است و از دستگاه‌های متولی خواستار جمع آوری گدایان خارجی شدند.
سراوان؛ پاتوق امن برای ثروت اندوزی گدایان وارداتی

به گزارش پایگاه خبری شستون، این روزها شهروندان سراوانی شاهد گسترش روز افزون شمار گدایان وارداتی هستند که علاوه بر اینکه سیمای شهر را مخدوش کرده‌اند ممکن است مشکلات زیادی در زمینه امنیت و اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

در گرمای طاقت فرسای این روزهای سراوان شاهد افزایش شمار متکدیان زن و کودک در پشت چراغ قرمزها و چهارراهای سطح شهر هستیم که این موضوع موجب ناراحتی شهروندان شده است.

معمولا افزایش متکدیان در ماه رمضان در این شهرستان افزایش می‌یافت اما اخیرا مشاهده می‌کنیم که متکدیان زن و کودک در سطح شهر افزایش یافته است.

از آنجایی که سراوان جزء شهرهای مرزی محسوب می‌شود و دارای مرز خاکی با کشور پاکستان است شاهد ورود اتباع خارجی به سطح شهر هستیم که برخی از آنها تکدی گری می‌کنند.  

متکدیان خارجی علاوه بر اینکه پشت چراغ قرمز و چهار راه‌های سطح شهر حضور دارند، به فروشگاه‌ها نیز مراجعه کرده و از شهروندان و فروشندگان در خواست پول دارند. گرچه سن و سال گدایان خارجی در سراوان متفاوت است اما آنها با بازی با احساسات شهروندان پول‌های هنگفتی را به جیب می‌زنند و گویا این شهر به پاتوق امنی برای متکدیان مهاجر برای کسب ثروت تبدیل شده است

افزایش شمار متکدیان خارجی در سراوان نگران کننده است
محمدی یکی از شهروندان سراوانی به خبرنگار ما گفت: بیش از یک ماه است که تعداد متکدیان در سطح شهر افزایش یافته و از ظواهر امر پیداست که اقدام عاجلی در خصوص جمع آوری آنها صورت نگرفته است.

وی افزود: نوع پوشش و نحوه گفتار متکدیان به گونه‌ای است که کاملا متوجه می‌شویم تبعه خارجی هستند.

این شهروند سراوانی ادامه داد: وجود متکدیان خارجی در سطح شهر و نقاط مختلف نگران کننده است امکان دارد در پوشش متکدی اقدامات دیگری انجام دهند.

محمدی خاطر نشان کرد: گاها مشاهده شده یک خودرو متکدیان را صبح‌ها در نقاط مختلف شهر ساماندهی و عصر اقدام به جمع آوری می‌کند لذا ما شهروندان سراوانی از دستگاه‌های متولی خواستار جمع آوری متکدیان از سطح شهر هستیم.

متکدیان سطح شهر از اتباع بیگانه هستند
سعید تجلیلی فرماندار سراوان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: در چند سال اخیر و پس از جمع آوری متکدیان در مرکز استان شاهد پدیده افزایش متکدیان نبوده‌ایم اما اخیرا این اقدام صورت گرفته و در شهرستان سراوان گویا این اقدام یک حرکت برنامه ریزی شده است.

وی افزود: طبق رصدهای انجام شده متکدیان توسط یک عده افراد سود جو که می‌توانند از این طریق به ثروت هنگفتنی دست یابند ظاهر برنامه ریزی شده است.

فرماندار سراوان با اشاره به رصد انجام شده در سطح شهر، ادامه داد: کارگروه اتباع و مهاجرین خارجی که در چند روز گذشته برگزار شد یکی از مصوبات این جلسه این بود که با همکاری شهرداری، بهزیستی و اداره اتباع و مهاجرین خارجی که متکدیان تقریبا می‌توان گفت از کشور پاکستان و اتباع بیگانه هستند به سرعت جمع آوری و تحویل اداره اتباع شوند.

تجلیلی خاطر نشان کرد: اگر درصدی از متکدیان سطح شهر ایرانی باشند از طریق بهزیستی و سایر دستگاه‌ها؛ برنامه ریزی و جمع آوری خواهند شد.

انتهای خبر/
دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 26660
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *