800
۰
دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد:

احداث ۹ هزار واحد مسکونی ویلایی در سیستان و بلوچستان

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان از واگذاری زمین برای احداث ۹ هزار و ۴۷۱ واحد مسکونی ویلایی طرح نهضت ملی در این استان خبر داد.
احداث ۹ هزار واحد مسکونی ویلایی در سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری شستون به نقل از روابط‌عمومی شورای مسکن سیستان و بلوچستان، عطاء‌الله اکبری بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن با توسعه افقی شهرها این امکان فراهم شده است که زمین‌هایی را وارد محدوده شهرها کرد و از این طریق می‌توان با واگذاری زمین به متقاضیان زمینه برای ساخت مسکن توسط خود مردم فراهم شده و درنتیجه تعداد زیادی از این افراد خانه‌دار می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه در شهرهایی که مشکل زمین ندارند این طرح قابلیت اجرایی‌شدن دارد، تصریح کرد: توسعه افقی شهرها می‌تواند نخستین قدم باشد؛ اما تاحدی‌که طبق طرح جامع نیاز به بلندمرتبه‌سازی نباشد.
 
دبیر شورای مسکن استان گفت: در این استان همسو با اولویت دولت، زمین برای ساخت ۷۵ هزار و ۵۶۶ واحد ویلایی در تمامی شهرستان‌های استان به‌جز زاهدان و چابهار تأمین شده که بعد از بررسی به ۹ هزار و ۴۷۱ متقاضی طرح اراضی واگذار شده است و این روند همچنان باقوت ادامه دارد.
 
اکبری تأکید کرد: ساخت واحدهای مسکونی به‌صورت ویلایی علاوه بر سرعت اجرای پروژه‌ها، نقش مؤثری در بهبود کیفیت زندگی و سکونت مردم بر اساس مختصات فرهنگی منطقه دارد.
 
وی گفت: در مجموع تاکنون ۲۳۸ هزار و ۷۸ نفر در سیستان و بلوچستان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که ۴۸ هزار و ۳۵۵ نفر واجد شرایط چهارگانه بوده و تأیید نهایی شده‌اند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdchi-nzk23n-zd.tft2.html
 
دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 27066
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *