800
۰
گزارشی از قاچاق بی رویه انسان‌ در سراوان؛

لطمه‌ به بخش‌اقتصادی کشور زیر چتر ورود بی رویه اتباع بیگانه غیر مجاز/ حوزه بهداشت سراوان قربانی زیاده خواهی افراد سودجو

قاچاق انسان در شهرستان سراوان هزینه های هنگفت مالی را در حوزه بهداشت این شهرستان به جای گذاشته است به طوریکه سالیانه مبلغ 2 میلیارد تومان هزینه صرف درمان این افراد در بیمارستان رازی سراوان می شود.
لطمه‌ به بخش‌اقتصادی کشور زیر چتر ورود بی رویه اتباع بیگانه غیر مجاز/ حوزه بهداشت سراوان قربانی زیاده خواهی افراد سودجو
یکی‌ از شهروندان سراوانی در گفت و گو با شستون ضمن گلایه مندی از عدم برخورد قاطعانه با قاچاق انسان در این شهرستان، اظهار کرد: روزانه شاهد ورود تعداد بی شمار اتباع بیگانه به صورت غیرقانونی از مرز هستیم که گاهی اوقات خودروهای حامل اتباع بیگانه در مسیر ترانزیتی سراوان_کوهک واژگون می شودند و علاوه بر اینکه تلفات زیادی را بر جای می‌گذارد، بار سنگین مالی را برای بیمارستان رازی سراوان بر زمین می گذارد.
 
وی ادامه داد: افرادی که به صورت غیرمجاز و غیرقانونی و از طرق مختلف وارد کشور می‌شوند می توانند عامل شیوع بسیاری از بیماری های در سراوان باشند و بهداشت این شهرستان را به‌ خطر بیاندازد.


مجهر بودن خودروهای حامل اتباع بیگانه غیرمجاز به دودزا
این‌شهروند سراوانی ادامه داد: بالای ۱۰۰ خودرو  حامل اتباع بیگانه غیر مجاز روزانه در شهرستان سراوان در حال تردد هستند که در خودرو وانت بار بیش از ۲۵ نفر و در خودروی سواری بیش از ۱۵ نفر تبعه بیگانه حمل می‌شود.
 
وی گفت: بیشتر خودورهای حامل اتباع بیگانه با سرعت غیرمجاز در حال تردد هستند و بسیاری از افراد روستایی که در مسیر آنان قرار دارند، در امان نیستند.
 
 این شهروند سراوانی اضافه کرد: باتوجه به اینکه اکثر خودرو ها در  هنگام مشاهده نیروهای نظامی و انتظامی از دود زا استفاده می کنند بسیاری از مأمورین را در راستای مبارز با قاچاق ناکام می‌ مانند.
 
این شهروند در پایان ورود و خروج غیر قانونی افراد به‌صورت قاچاق از مرز را منجر به تحمیل ضررهای اقتصادی،‌‌بهداشت و امنیتی برشمرد که هزینه های بسیار سنگینی را در این شهرستان بر جای گذاشته است.
 
اشغال 30 درصد تخت های بیمارستان رازی سراوان توسط اتباع غیر مجاز
میر رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نشستی که در ۱۰ مرداد سال گذشته که با اصحاب رسانه داشته گفته است که 30 درصد تخت های بیمارستان سراوان توسط اتباع غیر مجاز در این شهرستان اشغال شده است که سالانه ۲ میلیارد تومان هزینه‌ صرف درمان این افراد می‌شود که در پایان هیچ جایی این‌هزینه را به‌ دانشگاه‌ نمی دهد.
 
 
  مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه از سال 79 هیچ موردی از فلج اطفال در استان نداشتیم و در حال حاضر تنها کشور افغانستان و پاکستان در دنیا فلج اطفال دارند، 75 درصد بیماران مالاریا در استان  را وارداتی بیان کرد.


شناسایی و دستگیری 292 تبعه بیگانه غیر مجاز در مرزهای سراوان
همچنبین سرهنگ اکبر نواب‌زاده فرمانده هنگ مرزی شهرستان سراوان روز‌ چهار شنبه هشت آذرماه سال جاری از شناسایی و دستگیری ۲۹۲ تبعه بیگانه که بدون توجه به محدوده حریم ممنوعه را داشتند، خبر داد.
به گفته وی اتباع خارجی برای ورود، اقامت و خروج از کشور باید از طریق مبادی قانونی اقدام کنند، در غیر این صورت با آنان برخورد می شود و پس از تحویل به مراجع مربوطه از کشور طرد خواهند شد.
 
 
 
انتهای پیام/الف.د
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 9662
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *